torsdag 11 oktober 2012

Jaha Torsdag då...

Sista fulla dagen med mamma på plats...imorgon kväll åker hon hem! Hua va tyst det kommer bli!

Idag ska vi åka och shoppa det sista, några julklappar från mig och Brad som ska med hem och tvålar ifrån en tvål tillverkare i Brighton! Vi träffar Kathy också, en lunch och hon följer med på lite shopping såklart :) Förhoppningsvis så kommer vi hem hyfsat tidigt så vi kan slappa lite innan vi får besök från grannskapet :) Linda med familj inkl föräldrar måste komma och kolla in vår nya soffgrupp, Lollo och Ulf har ju inte ens sätt köket så det blir himla kul!!! Så coctails är vad vi planerat!, troligtvis kommer Nick o Michelle över också ! Sen har vi det viktiga besöket på Tailfeathers kvar :D Brad har tagit ledigt imorgon så vi kan bota vår 5 dollar a pitcher Pbr huvudvärk i lugn o ro ;) Imorgon åker mamma hem som sagt! Vi har dock hela dagen, behöver inte åka till flygplatsen förrän ca 18.30 så det är kalas!!!

Igår tog vi det lugnt på förmiddagen innan vi åkte ner till Northglenn Marketplace...ett besök på Famous Footwear, Ultas och Ross stod på schemat! Vi tog svängen över till World Market också! Där var vi tvungna att handla Kexchoklad!!!!!!!!!!  Och lite annat smått o gott! Glöggextraktet jag köpte förra året har kommit in, kanske dags att inhandla och planera Julebrygden :D Brad och jag funderar på att brygga lite juleöl också, så vi har hösten fullspäckad fram tills mina nästa svenskar kommer :D Jag har världens bästa vänner och dom kommer och firar jul med mig :) En liten sväng till New Orleans har vi tänkt oss också, hälsa på min kära svåger som är "hemma" i staterna ett tag...han kommer ju naturligtvis inte till oss men han är ju på denna sidan atlanten i varje fall och jag har aldrig vart i New Orleans så det blir kalas :)

Tillbaks till gårdagen...;) Vi kom hem vid 16 tiden och jag städade undan lite och förberedde maten - Svärföräldrar, Farfar och Uncle Don kom på besök! Jag gjorde en asiatisk version av grillad fläskfilé med ris och sås och en asiatisk coleslaw...blev riktigt bra :) Och trevligt hade vi dessutom! Efter maten och gästerna åkt hem satte vi oss i soffan och babblade lite, tittade på lite nyheter och sen var det sängdags! Om det finns nåt som mamma inte kan klaga på så är det att jag inte låtit henne sova :D Vi har gått och lagt oss tidigt nästan varje kväll, så hon borde komma hem utvilad och fräsch :D Vi har ju båda haft en irriterande förkylning så piggast har vi nog inte vart :)

Ikväll ska jag dock hålla henne vaken och i party mode...bättre inför den långa flygningen imorgon! Det gäller att vara lagom trött så man somnar, vare sig man kan sova på ett plan eller inte....

Nä nu ska jag gå o slänga ihop lite frukost och sen får vi göra oss i ordning och dra iväg! Tänkte ta en tripp till Target och sen JCPenny innan vi plockar upp Kathy!

Ha en fin Torsdag ( Kväll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar