tisdag 2 oktober 2012

Trött o grinig...

Borde vetat bättre, tisdagar är ingen bra dag för nåt!!!

Hade en Online / telefon intervjuv inbokad med ett customer service företag - kl 06.00 skulle man vara inloggad o klar och ha gjort vissa uppgifter...så 05.10 ringde klockan....( Brad ska naturligtvis inte vara på plats för sin Jury Duty förrän kl 10 så han sover gott...Japp han blev utvald! )
Jag fixade allt, något snurrig och seg ( inte van att gå upp i ottan o behöva tänka längre ) och påbörjade intervjun och efter några minuter säger "recruitern" På fredag börjar Er första träning om ni blir utvalda, en full dag, så kan ni inte då så avslutar vi intervjun och du får boka om - Öh då är jag i Salt Lake City ju...Och ha din mobiltelefon beredd och ring detta numret från din fasta telefon NU...Öh men den fasta telefonen tänkte jag ju först skaffa efter jag fått jobbet....! Nähä...då säger hon - ja men då säger jag hejdå till dig så kan du boka om intervjun när du har bättre förutsättningar...plopp så var jag utkastad från intervjuv rummet!!!

Jag vill bara påpeka att i infon innan så stod det att man måste ha fast telefoni när man börjar jobba...så jag ljög ju inte, hade jag fått jobbet så hade vi haft telefon igång på 2 dagar!! Och det stod att träning påbörjas om ca 2 veckor, inte i övermorgon :D

Så var det med det! Så jag gick upp kl 5 för ingenting!!! SUUUUUR!!!

Tur mamma och jag ska shoppa loss som två dårar idag, får en alltid på bättre humör!!

Mamma kom tillbaks från Alamosa, smått snussugen :) Men annars väldigt nöjd med sin tripp! Vi satt och babblade och hon berättade om allt tills Brad kom hem från Juryduty...sen babblade vi ännu mer och till sist åt vi middag :) Sängdags tidigt var det, jag somnade på soffan till football och vaknade först vid midnatt :) gick ju det med! Tidigare på dagen var jag på Seniorcenter, hade mina två diskpojkar ;) som hjälp, önskar dom alltid var min hjälp - så mycket mer effektivt :D Kul hade vi också!!! Victor - 60 år, frivillig arbetare för seniorcenter och demokraternas kampanj :) Frank: 57 bast, Mexikan som är militär veteran och ser ut som han den stygge mexaren i alla Tarantinos filmer - han är underbar :D Härliga gubbar!!! Skulle till banken efter det och sätta in pengar på kontot...kön gick typ ut till motorvägen...jag glömde att det var den 1:a och här gör man sina bankärenden först då...jag vände och åkte hem :) Så det får bli idag istället!

Så var den dagen...Idag blir det shopping som sagt, massa grejer mamma ska ha med hem och vin att ta med till Salt Lake...:D Middag ikväll blir det köttfärs Paj tror jag...och imorgon eftermiddag drar vi :)

Nä nu ska jag gå o sura med en kopp kaffe till framför tv nyheterna....

Ha en bra dag - kan ju inte börja sämre än min i varje fall :D

4 kommentarer:

  1. nooooo!! fasiken vad värdelöst. Men du, jag sökte typ enmiljon jobb.. jag kom ALDRIG så där långt.. :)

    SvaraRadera
  2. Ja sicken värdelös skit!!! Känns lite bättre nu, när du säger så, tack :-D

    SvaraRadera
  3. Ja sicken värdelös skit!!! Känns lite bättre nu, när du säger så, tack :-D

    SvaraRadera
  4. Ja sicken värdelös skit!!! Känns lite bättre nu, när du säger så, tack :-D

    SvaraRadera