tisdag 23 oktober 2012

Vacker soluppgång denna Tisdag...

















Härligt att vakna tidigt när man har dom här vyerna utanför dörren :) Man har ju liksom bara några minuter när det är som vackrast...Det enda som saknas är att se reflektionerna speglas i havet, men man kan ju inte få allt :D

Idag ska jag först göra färdigt MG Jobbet, sen åka och handla lite på Walmart och ta Bode till Hundparken! Jag skulle åkt med Linda till Huset men hon vill hellre ha min hjälp till helgen och det funkar ju minst lika bra :) Kl 16.00 kommer våra nya huslåns människor med 1450 sidor för Brad att skriva på :D Kommer spara en hel del pengar på nya lånet och lägre räntor!

Brad kom hem tidigt igår, han kände sig bättre men behövde lite frisk luft så vi tog en lång promenad på en och en halv timme, längs floden med Bode. Jag fixade lite spicy pasta när vi kom hem och vid 19 tiden tog han lite flupills och sen kollade vi på ett par avsnitt av the Mentalist! Han somnade gott på soffan och idag verkar han må mycket bättre!

Min dag igår var ganska så behaglig :) Jag åkte till Seniorcenter, jag var själv av volontärerna så fick hjälp av bossen Sue och Gail. Då diskaren också var borta så fick vi hjälpas åt med disken också - väldigt effektivt och bra :) Kom därifrån strax innan 13 så bara nån halvtimme extra! Jag åkte hem och började fixa med MG jobbet, fattade inte varför jag inte kunde få igång emailen i admin programmet, jag har uppenbarligen hunnit bli rätt korkad :D Inställningarna i systemet var ju dom gamla och varje gång jag försökte så låste sig skiten...Bättre tur med det idag! Jag satt också och letade bra deals på hotell i New Orleans...hittade ett mysigt B&B som bara kostade 112 dollar per natt :) Så nu har vi det fixat också! Blir en trevlig liten minitripp, trots att vi får köra en roadtrip från Houston :) Men ska bli jättekul att hänga lite med min svåger i hans hemstad, speciellt med tanke på att han bor hemma i Sverige!!! http://www.oldetowninn.com/

En härlig promenad skadade ju inte heller, vädret var helt fantastiskt, varmt i solen men så där härligt höstigt, färgerna var så vackra så kunde ha fortsatt gå bara för det :) Bode sprang och hoppade i floden, simmade motströms bara för att åka med strömmen ner igen, som ett barn på Liseberg! Han var lagom trött igår sen!

Imorgon är det dags för Swea möte hos Gun, så får väl ta mig in mot stan ganska tidigt igen :) Kolla om jag kan få AK att skolka lite :D Innan på förmiddagen ska jag åka ner och köpa upp mig på chilis och sen ta med dom till Kathy så vi kan göra dom redo för frysen! Blir bra det! Ovväder ska ju komma så håller tummarna för att det håller sig borta tills jag kommit hem i morgon kväll, min bil är inget kul att köra i snö!!

Annars känns allt mycket bättre igen, jag tror jag behövde en liten kollaps för att rensa skallen på all skit - reboot!! Kommer nog en ny svacka snart igen men för tillfället känns det bättre i varje fall! :)

Nä nu ska jag gå och äta lite och sen sätta fart! Ska bara putta undan min hund som tyckte att ligga bakom min rygg var ett bra ställe idag :D


Ha en fin Tisdag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar