onsdag 24 oktober 2012

Onsdag och ingen vacker soluppgång idag inte...

Det är grått och nån sol ser jag inte...stormen är på väg!!!

Vi ska visst få upp till 4 inches av snö fram till fredag, ca 10 cm :) Jag har längtat efter snön så bring it on :) Igår hade vi 25 grader varmt och i kväll kommer snö - Colorado i ett nötskal!! Fast det får gärna vänta tills jag kommit hem från Swea Mötet ikväll :O

Just nu dricker jag kaffe och skriver här, snart ska jag försöka fixa inställningar i MG datorn så jag kan få ordning på deras utskick :D Behöver kaffet först ....

När jag fixat det där så åker jag och köper chilin och vidare till svärmor för att förpacka dom i små påsar, typ som hemma när man fixar svamp så fixar man istället rostade chilis här :D

Brad var sämre igen på kvällen igår men fortfarande bättre än dagen innan, han kom hem lagom till att nya låne tjejen kom - sicken bitch :D Men hon var effektiv! Hon presenterade sig inte och sa inte så värst många trevliga saker för övrigt heller! Det gick fort i varje fall! Jag och Bode hade precis kommit hem från en ny hundpark...den var full med hundar, stora hundar. Bode var väldigt tveksam till en början stod mest och hängde på mig - det är verkligen som att ha ett barn :) Jag fick gå med honom ut bland hundflocken och leka lite med de andra hundarna innan han ens ville springa lite :D Men sen gick det bättre, fast inte så bra som på vår vanliga hundpark :) Men om jag kommer ihåg det rätt så var han precis likadan första gången där :D Detta stället hade mer hundar i hans storlek så borde vara mer passande, ska åka dit igen! Lite annorlunda klientel av människor också, man ser verkligen skillnad på två så nära suburbs här :D Som Partille och Lerum typ!! Den i Brighton har ett mer lite äldre, lite rikare lite lyckligare klientel än den jag var på igår i Thornton ( där Brad jobbar ) Alla stod med en cig i handen, hade som sagt var större lite "elakare" hundtyper, de pratade till och med annorlunda :D Tror jag skulle kunna träffa på 60% av dom på Tailfeathers om man säger så....lite kul och samtidigt lite tragiskt...

Idag ska jag jobba lite, köpa chilis och fixa dom, sen åka på Swea möte - nog inte hemma före 22 som vanligt, hinner inte med så mycket annat, resvägarna är lite för långa :) Tar en timme till mötet en timme hem, 1 timme att köpa chilis och en halvtimme hem till Kathy sen minst en timme och fixa chilis och sen en kvart hem och en kvart att fixa in allt i frysen :D Tid försvinner mycket snabbare här av nån anledning...man tycker ju att allt är ju mycket större här, så tiden borde vara längre också :D

Nä nu ska jag ta och äta lite och sen göra mig i ordning och åka till Chili rosten, sen hem och fixa MG innan jag åker till Svärmor :)  Så det får bli om det ska funka!

Ha en fin (kväll)

Stora kramar till Linnéa som måste vinka hejdå till Mamma och Mormor idag, en vecka är alldeles för kort...:( Vi ses på Fredag så ska vi försöka få dig att må bättre :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar