lördag 27 oktober 2012

Lördag morgon och man inser att saker kommer ikapp en...

Så igår hittade Svärfar en Kiropraktor åt mig...Jag åkte dit, eller rättare sagt han kom och hämtade mig och körde mig dit...Jag hade så ont så jag brydde mig verkligen inte om vad dom skulle göra med mig, vilket alla som känner mig förstår är helt olikt mig :D

JAg kommer in och fyller i 10 sidor med info...Dom tar med mig bak och kollar först viktfördelning...Tjejen tittar förskräckt på mig och säger, " You are putting 30 more pounds on Your right side" drygt 13 kg, Det kan bero på min akuta smärta men troligtvis inte...Hm det började ju bra!

Vi går in i ett annat rum och då kommer själva kiropraktron in, Gina, snygg tjej i 40 års åldern, inte alls vad jag tänkt mig :) Hon börjar kolla lite saker, huruvida jag kunde böja mig i olika vinklar, lyfta benen om ögonen följde med...sen gjorde hon ett kottest: tryckte på varenda kota och kollade vart jag var svullen, när hon kom till Nacken säger hon bara..." the neck is not bothering You more?!!!" Öh...nä men den känner jag inte längre - fick förklara om min nackskada som jag fick när jag var 7 och slog ut tänderna...AHA säger hon, då förstår jag, för en normal människa hade haft jätteproblem...hahaha normal.... Hon insåg att hon inte vågade gå in och fixa i nacken utan att röntga!! Så 4 röntgenbilder ( tar man röntgen hos kiropraktorn i sverige?? ) Hon kom tillbaks och säger bara: You are not dying but You certanly have some major issues :D Naturligtvis hade jag ju skämtat till det och sagt att, ja efterssom ingen ambulans är här så är jag uppenbarligen inte döende....

Hon började med att visa röntgen bilderna och använde sig av en liten leksaks kota...Första stället hon visade var den lägre delen av ryggen, kotan sitter snett - vilket gör att ryggraden kurvar sig fel och o sin tur gör att muskeln stretchast ut så extremt på ena sidan och kotan i sig skaver på nerven på andra sidan - därav min akuta smärta just nu! Hon fortsatte upp till början av skulderbladen, samma sak där! Plus jag har ett outvecklat revben där?!?!  Jaha, och det kan också ha med cykelolyckan att göra...Så revbenet bär inte upp så som det ska och därför hjälper det inte den sneda kotan att hålla sig på plats! Och till det värsta av allt...Nacken! Nacken ska kurva sig som ryggen, det gör den inte! Helt rak och stel! Hon såg skadan på nack kotan tydligt och var bara förundrad över att jag inte haft ondare! Jag sa att jo men ont har jag ju haft, men har väl slutat tänka på det, har ju haft ont i 30 år liksom - värre med huvudvärken jag får av den! I vilket fall som helst så sa hon det att De enda goda nyheterna jag har är att vi kan fixa detta!! Men den första månaden kommer bli jobbig, du får komma in 3 gånger i veckan den första månaden, vi måste installera muskelminne i dina muskler...Du kommer ha jäkligt ont under denna tiden men sen så kan jag nästan lova dig att du kommer känna dig 20 år yngre :D 17 år - gött :D Efter denna månaden av intensiv kotknäckning så får jag fortsätta gå ganska frekvent ett tag!! Men sen ska nog allt börja kännas riktigt bra igen!! :)  Ser fram emot detta!!!

Idag ska jag enligt makens order ta det lugnt! Vi ska ta Bode på hans promenad, men jag får gå extremt långsamt! Efter det ska han bulla upp mig i soffan med mer is :D En annan god grej med det hela kanske, Brad får visa sina omhändertagande sidor - so far so good :D  Vi får se om jag känner mig såpass ok så vi kan åka till Ansi och Scott för årets Halloween fest eller inte....tveksamt just nu men vi får se :) Hade ju sett fram emot detta och missade ju redan gårdagens fest hos Larry o Sherri!! Blä!

Här har ni en bild på defekterna :D:D:D:D Ha en fin Lördag (kväll)


Vet i fan hur man snurrar på bilden så ni får vrida på skallen :D
 

2 kommentarer:

  1. Fy fasen syrran...tur att du hittat en undergörare tillslut...Jag vet bara hur ont min nacke gör och den är enligt röntgenbilder "den finaste och mest perfekta nacke sedd hos en 40 åring"...När jag frågade varför det gör ont om den är perfekt så ryckte herr docktor på axlarna och sa...ja wiplash är konstigt....hehehe hoppas de återställer dig i 17 års skicket:) då kanske jag också vågar mig till en doktor;)

    SvaraRadera
  2. Japp det kan man väl lugnt säga...Jag vet inte om 17 är så bra dock med närmre eftertanke, ganska säker på jag var 17 när jag blev sjukskriven från skolan och fick gå på intensiv sjukgymnastik :D Kanske 18 är bättre eller varför inte 22??! Ska säga till henne det att stoppa nån gång vid 20 istället!!:D Jäkla nackar, du kanske ska gå till en Kíropraktor med din också?? Verkar ju finnas en hel del dummma sideffekter av skiten!! Puss o Kram

    SvaraRadera