onsdag 26 december 2012

Annandag Jul och stor Svensk fest ikväll :D

Jag har kastat ut alla männen ur huset och håller för fullt på med Julmaten...tja skinkan står i ugnen och torkar till sig lite så den nästan blir som en svensk Julskinka :D Sen ska den griljeras svenskt!!! Jag har skurit och fixat ett hundratal prinskorvar...en liten paus nu medans skinkan blir klar och innan jag ska sätta fart med Gurkan - efter det ska jag göra fint med nya fina Juledukar - en från mamma och en från Hela familjen Bexon - den är underbart fin! Antingen blir det en duk med en löpare över eller så blir det duk på matbordet och löparen på köksön....jag får se vad som funkar bäst :D

Killarna hade med sig världens bästa julklapp - 20 röda svenska kvalitets stearin ljus :D Dom kom väl till pass då mina kassa amerikanska sen länge brunnit ut...

Jag fick en massa fina Julklappar jag...Jag är extremt bortskämd så jag måste vart oerhört snäll i år!!! Svärföräldrarna är ju helt galna - ett par walking skor av bästa kvalitet, inte utplockade ännu och en hårklippning - inte heller fixat än så klart :) Massa bak grejer för det upptäckte jag ju att jag inget hade alls...Svägerskorna la till en Brödkavel så jag är så gott som färdig för storbak :D Farfar skämde bort oss med pengar...Brad hade inte bara köp min nya fina Bilstereo med handsfree installerat i bilen utan även köpt mig en regionsfri DVD Spelare så jag äntligen kan se mina svenska filmer...Dessutom hade han köpt mig en CD skiva och en DVD Bad Santa såklart!!!

Hemma från Sverige hade jag massa roligheter också, Familjen Bexon mfl hade skickat över en jättefin duk som sagt och även kökshanddukar och en Sju sorters kakor receptbok :) TACK!!!!!!!!!!!!!!!!! Mamma behöver jag väl inte ens nämna då hon var med och köpte vår soffa som julklapp :D Syster med familj, jätteroliga drinkpinnar, en jättesöt mini limegrön skål med en ännu mindre inuti - som matchar allt annat här hemma :) Och världens snyggaste Poncho-Väst-Cardigan :) Underbar! Brad blev exalterad över sitt Vatten bälte :) Min goaste Systerdotter hade vart och inhandlat finaste Dalahästen att hänga i Granen.... Ja ni förstår ju vad Bortskämd jag är!

Gårdagen var jättetrevlig!! God mat, både kalkon och Primerib med alla smarriga tillbehör...Fantastiskt gott och mysigt! Sen åkte vi hem och satte oss och öppnade alla svenska klappar till fin musik och mer glögg m.m :D Trötta var vi så klockan 23 var vi alla på väg i säng!!
Jag vaknade inte förrän 7 heller - underbart med sovmorgon ;) Imorgon hoppas jag vakna ännu senare....blir det nåt i närheten av förra årets fest så lär huvudet värka och allmän känslan vara rätt sunkig när man vaknar :D Värt varenda bieffekt!!!!!!

Nu är skinkan klar så nu dags att sätta fart igen :)

Lite fina bilder från gårdagen - bilder på fina dukar och annat kommer i morgon :D:D:D

GOD FORTSÄTTNING TILL ER ALLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Bode hade nästan fler julklappar än nån annan...Tja förutom mig faktiskt :D:D:D:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar