tisdag 11 december 2012

Tisdag morgon och WIIIIIII SNÖ!!!

Inte så mycket dock, men åtminstone lite vitt på marken:) Skulle inte komma nån snö så en riktig överaskning :) Soluppgången blir alltid något vackrare med snö av nån anledning :)

Idag ska jag försöka hinna tvätta några maskiner innan jag ska iväg och jobba igen! Jag var ganska så trött igår när jag kom hem - jobbig dag men inte alls så illa som jag trodde! Lyckades charma Theresa rätt bra, problemet är väl att jag för göra samma idag - jobbigt att vara så käck och trevlig en hel dag :D:D:D:D
Jag var nervös så jag mådde illa igår innan jag åkte iväg hemifrån, tur jag jobbade på Senior Center och åkte direkt - hann liksom inte tänka så mycket då :)

Jag kom till Theresa några minuter tidigt, och båda hennes döttrar var där - vi satt och pratade i säkert en timme innan dom gick och jag och Theresa drog iväg till Wendy´s :) Det var vad hon ville ha till lunch så ja men visst! Vi kom tillbaks hem och Theresa ville jag skulle sitta ner och titta på en fin film med henne :) Hallmark Chanel...såna där söta filmer med Lyckliga slut! Under tiden pratade vi konstant, åt några av hennes favorit riskakor, då lyckades jag lura i henne lite vatten!! Igår hade vi en sån där dag när jag inte gjorde nåt annat än pratade och umgicks, jag fyllde diskmaskinen, stoppade tvätten i tumlaren och vek den men inget annat - Idag ska jag försöka få gjort lite saker under dagen också! Hon är väldigt förvirrad och jag vet inte riktigt vad som är bäst, låta henne vara eller inte?!?! Jag blev uppenbarligen skickad till Sverige av mina föräldrar när jag var ung :D Min man är död ( hennes ena dotters man dog ganska nyligen och hon berättade om det samtidigt som jag förklarade hur jag hamnade här - blandade ihop det hela tror jag )...Hon är sugen på en ny man också :D:D En bra katolik som inte bossar runt med henne! Den unge läkaren på akuten kan hon inte sluta tänka på en riktigt vacker man :) Det fanns en man hon var attraherad av på Senior center, men han hade börjat gå så dåligt och det var avtändande!!! Hon är väldigt avundsjuk på hennes syster i Florida som har en man på andra sidan gatan - det hade vart perfekt :) Det är absolut INGA fel på henne, hon har lite ont i sin axel och arm det är allt, så om några veckor så klarar hon sig minsann själv igen... ( Mormor känsla ) Hennes döttrar vill ju bara Bossa över henne och det är ju inte poppis alls! Hon vill ha sin drink varje dag också, bara en, hennes en dotter låter henne inte och det tycker hon ju är riktigt elak!! Helst vill hon köra sin egen bil, men hon låter bli - fast hon erkände att om hon bara kunde stanna bilen i tid så hade hon smitit ut när ingen såg!! Enveten som en gnu men inte elak i varje fall :D:D:D Ännu! Fast hon går ju på Lugnande så vi får väl se!:)

Dottern kom hem strax innan 17 - Jag skulle fylla i min dagsrapport, Theresa satt bredvid och babblade på :) Sen kom hon på att hon inte visat mig sin Danielle Steele samling så det var bara att gå in och titta på den! Kom därifrån 17.20 först - hon ville inte jag skulle gå!!

Jag måste diskutera lite saker med döttrarna idag, fanns liksom inte tillräckligt med mat hemma för att kunna göra i ordning nån bra mat - finns det nåt annat än vatten som vi kan ge Theresa, hon dricker inte tillräckligt med vätska. Kan vi fixa en annan värmedyna, om hon måste ha våt handduk under - hon var livrädd för att få stötar!!

Allt som allt så gick det mycket bättre än jag trott - man blir väldigt trött men det kan man ju ta!

Nä nu ska jag ta och fixa mina husfru sysslor innan det är dags igen :)

Några bilder från morgonen :)





Ha en fin Tisdag (kväll)

Oj tillägg!! Glömde säga att Maken var på helt ok humör igår igen...så nu kanske vi kan ha det trevlig i några dagar innan nästa PMS kommer :D:D:D:D:D:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar