söndag 23 december 2012

Söndag den 23:e December

I vanliga fall hade jag sprungit omkring på stan hemma i Götet och varvat presenter med Öl :) Tänker speciellt på Min goda vän Mats och Hans fru Maria, som jag av tradition alltid träffar på över en öl eller tre på Olearys :D Inget sånt här...sorgligt! Men som plåster på såren så har jag ju två bästa vänner här ifrån Sverige - om inte Cia kan vara i götet så kommer Götet till Cia ;) Underbart!!

Igår kom dom...min dag var helt galen! Jag gick upp kl 6 och efter lite kaffe och blogg så satte jag fart och städa gästrummen och toan....var helt klar kl 10 :D Då gjorde Brad god frukost till mig och sen dusch och iväg för shopping medans han tog hand om resten här hemma :) Jag drog iväg till Bed Bath & Beyond och hittade allt jag behövde där :) Sen till Albertssons, mataffär, och hem! Brad hade vart jätte effektiv, satt upp mer icicles på baksidan, kontoret var helt perfekt ja allt var liksom färdigt!

Vi åt lite lunch och fixade lite men kunde ta det ganska lugnt på eftermiddagen :)

Flyget var en halvtimme sent, vi åkte när planet landade och väntade i ca 10 minuter sen var dom här :D Andreas är lika sjuk som jag så det blev en ganska lugnt tillställning igår, några öl och satt och pratade i soffan, Kish kom över så det blev lite mer än bara vi :) Andréas höll till kl 22 - duktigt! Fredrik han höll sig med några små nästan somna tillfällen längre än jag :D Han gick o la sig medans jag somnade på soffan :)

Idag ska jag snart väcka alla och så ska vi ta Bode på en promenad innan vi åker till svärföräldrarna för frukost - Kim och Ruth och killarna är på plats så det ska bli riktigt mysigt att se alla idag!! Efter frukosten ska vi åka hem sätta fart på crockpoten och sen måste åtminstone jag iväg en sväng till Worldmarket, hoppas dom har mer glögg extrakt :D Klockan 14 spelar Broncos och vi kör lite Football party idag...Linda o Mike kommer över så ett helt gäng blir vi! Ska bli trevligt! Imorgon är det Julafton, blir en sväng ner söderut till Linda för firande där...sen hem och ha julafton bara vi :)

Sen är det Juldagen och det är då vi firar här...dagen efter det kör vi julfest här, på Annandagen :D Fullt ös och sen kan vi ta det lite lugnt i ett par dagar :)

Jag vaknar ju i ottan, rätt skönt att få vakna i lugn o ro med mitt kaffe och blogg :D

Igår var en bra dag - Brad var på gott humör och hjälpte mig fixa o dona, tror han är lika glad när vi får svenska gäster som jag :D Nu ska det bli riktigt härligt att fira jul med så många människor jag älskar runt omkring mig :) Saknar bara resten där hemma, men man kan inte klaga när man har det så bra som jag :D Ingen dålig kompromiss ;)

Ha en fin Söndag (kväll) & God Jul :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar