onsdag 12 december 2012

Onsdag - 2 dagar jobbade 3 kvar - puh :D

Igår var egentligen en väldigt enkel dag, kanske lite för enkel - för jag var tröttare än dagen innan :)

Jag kom dit och Dottern Pat var där, en himla trevlig kvinna, det slutar med att vi sitter och babblar ett bra tag innan jag ens kommer igång med nåt! Det är väl i och för sig en riktigt stor del av mitt jobb, se till att familjen känner sig väl till mods så.....Men jag fick se familjealbum, höra historier om både det ena och det andra, innan jag fixade i ordning lite smörgåsar till lunch :) Efter lunchen kom det en sjukgymnast som skulle kolla Theresas rörlighet och hur kapabel hon är hemma - detta tog ett bra tag så under tiden så slängde jag in en tvätt, gjorde rent i badrummen, dammade persienner och bord :) Bara byta lakan och våttorka några persienner till så är mina husgöror gjorda för veckan!

Theresa var sååå trött efter allt igår så vi satte oss ner framför en Hallmark film igen :) Vi småpratade i några minuter och sen sov hon gott!! Dagen innan så vaknade hon med en gång igen men igår så sov hon gott i en timme - så jag hann fixa min rapport och städa undan det sista under tiden! Kl 16.50 så ringde barnbarnet Kelly och sa hon var sen, varpå Theresa sa gå du, åk hem till din man - Tack så mycket för all hjälp :D Sen frågade hon om jag ville ha betalt - trodde jag var städhjälp igår! Kelly var bara 20 minuter bort och tyckte det var ok jag åkte.....

Idag väntar jag på att se om Ellie ( ansvarig för Lunchen jag brukar jobba på centret ) kan fixa in Theresa på lunch på Seniorcenter eller inte, jag trodde det var en dag innan men 2 ska det vara så i värsta fall får vi vänta med lunch där tills i nästa vecka! Igår var Theresa helt ok med det, men å andra sidan satt hon och väntade på mig igår och var redo att åka dit omgående så vi får se....Hoppas Ellie ringer tidigt så jag kan förvarna Kelly :) Vill ju inte Theresa blir allt för besviken - än så länge är hon bara exalterad över att ha nån annan än sina barn att prata med - vi får se hur länge det varar :D

Innan jag åkte och jobbade igår så hann jag med 3 tvättar och lite annat smått här hemma...Kom hem och Brad hade vart och köpt Pizza, take n bake, så bara att sätta mig ner och ta det lugnt! Skönt!

På tal om Brad, Hans humör är perfekt igen....I helgen om humöret håller sig gott ska jag tala om ett o annat för honom :D Inte så att jag vill förstöra humöret igen men bara säga att det måste sluta - han får ta ut sina frustrationer nån annanstans om han inte kan lära sig kommunicera sina problem och prata istället för att vara sur och bedrövlig - Jag tänker inte stå ut med dom nåt mer :)

Så idag har jag tvättat en maskin till, ska åka till Kiropraktorn kl 10 och sen vara hos Theresa antingen 11.30 eller 12 igen...Ska lämna av en Plastgran hos Harmony angels, ägare till Visiting angels så dom kan glädja nån över jul - vi köper ju äkta så ingen anledning att ha den stående i källaren!

Min hund ligger bakom min rygg, han gillar inte detta att vara själv hela dagarna, så han har vart extra gosig dessa mornar :)

Jag har fullt upp under tiden jag ska jobba och fixa - Mina killar kommer ju om en o en halv vecka :D Idag skulle vi haft lite Happy Hour men då några av dom andra tjejerna inte riktigt hinner med så tackar jag bara för det och kan gå hem och ta det lite lugnt ikväll också! ;) Vi ses ju ändå på Sweas Julbord på Fredag så helt ok :D Det är jobbigt att jobba, man hinner ju inte med att slappa och ändå hinna med saker :D Väldigt glad all min julmat är klar, mer eller mindre - ska bara griljera skinkan och steka upp prinskorvarna, köpa bröd och fixa Pressgurka :)

Nä på tal om att stressa för att hinna med, nu ska jag gå och sätta fart på Crockpoten så vi har middag ikväll och sen göra mig redo för dagen :) Måste ju åka om 1.5 timmar :)

Ha en fin Onsdag (kväll)


2 kommentarer:

  1. fantastiskt roligt att läsa om jobbet. Jag är helt säker på att du är helt rätt person på rätt plats! Älskar dig och åär så stolt över att du inte gett upp de här första åren..(ett och ett halvt?)Stora kramar Syster yster

    SvaraRadera
  2. Jag läste ditt medelande innan jag åkte igår, fick en tår i ögat för du är så fin :) Tack min älskade syster, älskar dig & Tack för du finns :) Kramar i massor

    SvaraRadera