fredag 14 december 2012

FREEEEEDAG :D:D:D:D

Snabbspolning av dagen och helgen :

Friday Feast med Theresa på Seniorcenter, jobba vidare till 16.30, ner till kontoret lämna av rapporter och schema, hem till svärisarna hämta Bode och Man, iväg ner till Castle Pines och Linda o Mike - jag o Linda iväg till SWEAs Julbord, hem till Linda o Mike, umgås och mysa, sova över, åka hemåt via IKEA, tidigt!! Hem skypa med mina killar som kommer om en vecka :D Göra middag till Tara o Steve - umgås o ha trevligt...Söndag Julshopping med Michelle - sen var det Måndag igen :D

Puh........

Gårdagen var en mycket bättre dag för både mig och Theresa :) Hon tog sina mediciner på morgonen och det märktes med en gång på humöret :) Hon var strålande glad när hon kom hem från sitt läkarbesök, vi åt lite lunch ihop innan vi drog iväg till Costco och shoppade! Hon var inte hemma förrän 12.30 så innan hon kom så hann jag dra ur hennes sängkläder och slängt dom i tvättmaskinen och våttorka av persiennerna i vardagsrummet - så alla göromål dom ville ha gjort - CHECK! Vi åkte till Costco vid kvart över ett kanske, knallade runt där i nån dryg timme, handlandes 5 saker :) Samma som hon redan hade hemma men vad gör det liksom!! Vi lämnade Costco vid tre och Theresa somnade i bilen på väg hem, helt slut :) Vi kom hem och hon satte sig till rätta i soffan - då ringde hennes dotter som bor i Las Vegas och dom pratade på i säkert 20 minuter, jag passade på att bädda sängen medans dom pratade...efter det satte vi oss båda i soffan framför nåt home makeover program - Theresa somnade ganska snabbt :) Jag gick och städade undan i köket och skrev min rapport, fick iväg ett sms till Barnbarnet Kelly om att vi inte kom iväg till Walmart så inga batterier till Theresas hörapparat...Perfekt för hon stannade till och köpte på vägen hem! Kelly var hemma i god tid igår, så klockan 17 var jag iväg! En bra dag!

På morgonen när jag vaknade så kände jag mig så anti....irriterad i hela kroppen - tänkte men jösses jag kan ju inte jobba med sånt här om det får mig att känna så här varje dag....Bode har slickat och slickat på sina framben i ett par dagar och igår blev jag sååå irriterad på honom så jag visste inte vad jag skulle ta mig till....Ni vet när man känner i hela kroppen att den nästan gör ont och man nästan vill slå nån????!!! I vilket fall som helst så kände jag att Bodes mun luktade illa, han vägrade låta mig titta så jag skickade ett sms till Brad och sa det att kanske han har nåt problem i munnen och inte klåda på benen??? När Brad kom hem så tittade han och hittade problemet...en stor sticka satt inkilad mellan tänderna och ner i tandköttet på stackarn! Han drog ut den och det blödde och hade sig, men Bode verkade må bättre med en gång...Usch sicket dåligt samvete jag fick som var såååå irriterad på morgonen....Nån timme efter jag kom hem så gick jag på toa och insåg att min irritation var PMS !!! WTH????!! Skönt att veta det fanns en "vettig" anledning i varje fall :D

Vi åt rester till middag och tittade på en av mina favvofilmer - Van Helsing :) Brad och Bode somnade som två stockar :)

Jag var också trött så gick o la mig vid 22.30 - vilket gjorde att kl 5.20 var jag klarvaken i morse :D Brad undrade va fasen jag gjorde uppe...jag bara sa det att normala människor behöver bara 7 timmars sömn ;) hihihihihihi

Idag innan jag ska iväg måste jag steka upp prinskorvar och packa övernattningsväska m.m på vägen måste jag stanna till och köpa bröd till ikväll, sen måste jag stanna till på posten och köpa frimärken också! Lämna av Bode hos Svärföräldrarna innan Theresa ska hämtas kl 11.30 för Friday Feast - Theresa är exalterad över denna fest :D Hon pratade om vad för kläder hon skulle ha på sig m.m - jättekul!

Nä nu är klockan 7.15 dags att sätta fart så jag inte behöver stressa ;)

Ha en fin Fredag ( kväll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar