tisdag 18 december 2012

Tisdag och mer snö på väg i kväll :D:D:D:D:D

Tar tillbaks det, för det snöar redan nu :D

Gårdagen var en helt ok dag med Theresa, hon var på gott humör och vi hade ett fullspäckat schema...vi åkte och lämnade tillbaks lite kläder på JC Penny som hon köpt i helgen...jag fick vänligt styra henne åt kassan hållet då hon var sugen på att shoppa mer :D ( hennes dotter har berättat att hon bara köper och köper ) Vi åkte till McDonalds för lite lunch efter det, hennes önskemål! Vi åkte därifrån till Walmart, lämna tillbaks lite mer saker plus att handla massa annat, fast det stod på en lista :) Efter Walmart skulle vi åka och hämta vatten på Watermill...Detta blev en extremt rolig historia - det blåste småstorm igår, kallt som fasen! Vi hämtar ju också vatten ibland men på ett helt annat ställe...Theresa har små flaskor, gallons. Först av allt så blåste en av dessa småflaskor iväg och jag efter, det var en sån där komisk filmsekvens...flaskan blåste jag sprang efter, trodde jag hade den och den blåste iväg igen, jag trodde jag hade den och den blåste iväg igen...Theresa skrattade så hon nästan kissade på sig och det gjorde även dom andra på parkeringen :D:D:D Jag sprang omkring där ett bra tag innan jag lyckades få stopp på rymlingen :D:D När detta var klart så var det dags att köpa vattnet...Man sparade en hel del pengar på att köpa 5 gallons med en gång och smart som jag var så tryckte jag på den, med tron att jag kunde stoppa i mellan - Det gick inte!!! Så jag fick snabbt skruva av locken och kasta in flaskorna, dom blev inte helt fulla kan jag ju erkänna :D Theresa skrattade ju så hon inte visste var hon skulle ta vägen och jag var pisseblöt :D Vi åkte hem och Theresa satte sig i soffan framför tv´n och somnade efter all spänning! Jag fixade tvätten och lite smått och sen var dottern Nancy hemma!
Jag åkte direkt ifrån Theresas till Lena och vårt Sista Swea möte för året! Det var väldigt god mat och ett riktigt trevligt möte :) Jag åkte därifrån vid 21.20 och var faktiskt hemma redan 21.50 :D Härligt! Satte mig ner och kollade på nyheterna med en öl innan jag kunde gå och lägga mig!

Idag så ska jag försöka städa ordning i Gästrummet, så det är ok tills Fredrik ska flytta in på lördag :D Imorgon får det bli Kontoret / Andreas rum :) Sen bär det av till Theresa igen och en sväng till Seniorcenter för lunch sen får vi se vad hon vill hitta på sen :) Fördel är att jag får sluta kl 16.30 istället för 17 dessa dagar - otroligt vad en halvtimme kan göra...

Blir nog bra, tur det är killar som kommer som inte lika kritiskt ifrågasätter mitt bristande städ och fixande :D:D:D:D

Min goda vän Linnéa har tröttnat på att blogga, det går inte för, sig så in och läs hennes blogg och kommentera allt ni bara kan så hon får ny lust :D:D:D:D   http://linneaiusa.com/ jag kan nog inte överleva dagarna utan hennes blogg, eller jo men ni fattar :)

Nu ska jag sätta lite fart, så ha en fin Tisdag (kväll)

Såg ni mina regnkängor föresten???? :D Och en liten bild på min goa hund med ett jack i pannan som just nu ligger bakom min rygg och snarkar :D





2 kommentarer:

  1. Hahaha goa du! Jag kan SE dig springa efter vattnet! Sv'randes med din goa dialekt!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha japp så var det :D:D:D:D Hade ju publik så svor naturligtvis på svenska, eller Göteborska då :D:D

    SvaraRadera