måndag 17 december 2012

Måndag och en riktigt jobbig dag framför mig...

Känner nästan för att gömma mig under täcket och  skita i allt idag :)

Jobba på Seniorcenter med start kl 10.30, direkt därifrån till Theresa - jobba till 17 sen sätta mig i bilen och köra eller snarare köa nerför Colorado Blvd och ha SWEA möte hos Lena - hemma kanske 22 om jag har tur :) Inte en dag jag ser fram emot om man säger så!!!

Jag har bara några dagar på mig att fixa allt inför Mina killars ankomst på lördag!!! :D Jag måste hinna handla alla de sista julklapparna och handla allt vi behöver, till åtminstone de första dagarna :) Fixa den sista julmaten, kiropraktorbesök och även försöka hinna få en tid att klippa mig, det får nog fasen vänta för det finns ingen tid! Hemmet är inga problem att fixa, jag börjar jobba 11.30 Tis o Ons får åka 11 man hinner ju lite innan i varje fall! Fast på Onsdag ska jag till Kiropraktorn kl 11 så då får jag åka lite tidigare ändå. Torsdag och Fredag får bli städdag här hemma och en shoppingdag tror jag, då börjar jag jobba kl 12 :)

Jag håller tummarna för att Theresa har en bra vecka så jag inte blir sååå utmattad - mentalt fruktansvärt tröttande är det att ta hand om henne de dåliga dagarna!!! Aldrig varit med om en liknande trötthet...

Helgen var riktigt bra, Julbord med Sweorna på fredagen, sen hem till Linda o Mike för lite umgänge och kortspel, sov över och sen vägen via IKEA hem och städade o donade inför besök av Tara o Steve. Vi åt middag och babblade på hela kvällen, dom gick väl vid Midnatt kanske, jag var helt slut...sen somnade jag med huvudet i knät på Brad framför tvn :) Vaknade 5 på morgonen fortfarande i samma ställning! Gick upp o la mig, sov gott tills min hund väckte mig vid 7...Upp gjorde kaffe och skypade med mamma ett bra tag! Efter det gjorde jag mig redo och inväntade Taxi Michelle, shopping hela dagen! Har fortfarande mängder kvar att köpa men några till blev klara i varje fall, hittade ju några saker till mig själv såklart :D Bl a ett par Blommiga Dr Martens regnkängor!!! :D:D

Ska spendera morgonen med att försöka hitta en del julklappar online - idag är sista dagen för fri frakt på dom flesta websidorna ...Sen är det bara att ge sig iväg...Jag har köpt frimärken och julkort i mängder, ni i Sverige lär väl få era till Nyår kanske :D Sorry, hinner inte sitta ner och fokusera! Hade behövt en dag ledigt....känns ju lite vrickat att känna så efter en vecka - fast med tanke på att Theresa berättat samma saker en så där 200 gånger så kanske det kan räknas som 1 månad???!!! Kan säga efter min första vecka att 5 dagar i veckan, minst 5 timmar om dagen är alldeles för mycket för att man ska känna sig fokuserad och göra ett bra jobb med en avancerad Alzheimers person! Efter några veckor till i Januari så ska jag nog ta ett snack med alla inblandade och säga det...vi borde dela upp just denna klient på kanske 2 änglar!! Jäkla tur jag har 2 veckor ledigt efter Fredag!

Nä nu får jag sätta fart, känner mig stressad :S

Ha en fin Måndag (kväll)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar