torsdag 13 december 2012

Torsdag, bara två dagar kvar....

Igår var inte en lika bra dag - Theresa vägrade ta sina zoloft vilket gjorde henne mer nervös och nedstämd! Vi åkte till Senior Center för lunch det första vi gjorde och det gick jättebra, hon träffade en gammal vän och dom pratade och skrattade - hon var ett stort leende hela tiden vi var där! Jag gick och gömde mig bakom en pelare i köket så hon skulle känna sig mer oberoende! Det funkade bra :) Det första hon sa när vi gick var att, jag kan inte sitta vid det där bordet med männen, för han den snygge är en riktig Womanizer :D:D:D Hon pratade naturligtvis om Joe, Mei hennes härliga väninna hade varnat henne ;) Joe är Mannen som brukar bjuda ut mig på dejter och är en stor Flört!! Underbart charmig men ja, en riktig ladys man som startar problem bland damerna i matsalen :D Rena högstadiet på Senior center...Jag sa det till Theresa att men det hade väl vart perfekt med en Joe att flörta med - hon vill ju inte ha nåt seriöst liksom ;)

Så långt var allt gott, hon var glad och pigg! Vi kom hem och satte oss ner i soffan! Hennes barnbarn hade berättat att Theresa inte sovit bra så jag visste hon behövde sova...men nä! Varje gång hon somnade till och jag reste på mig så tog hon tag i min hand och ville jag skulle sätta mig igen...Hon var väldigt ledsen och sorgsen över att hon hade så ont och att hennes döttrar inte låter henne flytta till Texas, hennes barnbarn aldrig hälsar på henne ingen man som kunde köra henne och gå på bio och massa såna saker! Några mer smärtstillande skulle hon inte ha men hon satt och gned sin hand i smärtor - väldigt jobbigt att bara kunna sitta och titta på. Och extremt jobbigt att bara sitta en hel dag...Hallmark går mig redan på nerverna :D Vi tog faktiskt en promenad igår också, vädret var härligt och vi promenerade ner till brevlådan, och sen gatan upp och ner - verkade få henne att må bättre i nån halvtimme efter i varje fall!

Theresas Barnbarn Kelly är hennes sällskap mellan Tisdag kväll och Fredag morgon, jag hoppas att gårdagen var speciellt och att hon får i henne mediciner och annat bättre idag! Kelly är lite speciell :) I Tisdags var hon sen och jag gick innan hon kom hem...igår ringde hon under dagen och bad mig leta upp hennes noteringar i hennes Ipad...?!?! Vi hade träffats i 5 minuter....sen ringde hon och sa att jag kommer nån gång mellan 5 och kvart över...jag fick snällt säga det att du vet att jag klockar in och ut och vill du jag ska stanna så måste det vara ditt beslut - det kostar pengar liksom! Dessutom hade jag ju redan jobbat en halvtimme mer än vad som är under kontrakt...

Det värsta var nog att Theresa hade haft en liten olycka på toa som jag helt missat - lite pinsamt faktiskt! Men Theresa vägrade ju låta mig gå nånstans, så har väl en bra ursäkt men ändå! Hon gick på toa och sa ingenting om någonting men nu vet jag att jag nog får gå och kolla toaletten efter hon gått - inte så kul för Kelly att komma hem och hitta rester på toamattan om man säger så....

Idag, så länge Theresa mår ok och tagit sina mediciner, så ska vi åka till Costco och handla! Det blir ju jättebra, tar ju lite tid att åka dit och tillbaks och sen handla - bra tidsfördriv :) Sen imorgon så lyckades jag fixa in Theresa på Friday Feast på seniorcenter - lunchen serveras kl 12 så får börja jobba lite tidigare igen, kl 12.30 så är det underhållning så vi är nog där fram till 13 i varje fall :) Kul att hon ville gå! Så dessa dagar lär ju gå lite snabbare hoppas jag för igår höll jag fasen på att gå under :) Ni vet när man är barnvakt och bara tittar på klockan och hoppas föräldrarna ska komma hem tidigt :D:D:D:D:D:D

Kan nog se att jag kommer vara helt slut efter denna första veckan - mentalt väldigt påfrestande!

Annars igår så tvättade jag den sista tvätten, fick igång Crockpoten, åkte till Kiropraktorn sen till kontoret för att hämta lite papper, då ringde farfar så åkte till honom en sväng också :) Sen till Theresa då - var hemma vid 17.40 och satte mig ner med en öl efter jag satt på ris till maten!! :) Nåt annat hanns inte med!

Idag ska jag inte vara hos Theresa förrän 12 så hinner med lite mer...Ska försöka få städat i ordning i gästrummet idag - kontoret ( Andreas sovrum ) får jag fixa i helgen nån gång, kanske jag hinner börja i och för sig :D Nästa lördag kommer dom :D:D:D:D Wiiiiiiiiiiii är så lycklig, och troligtvis har Chef-Brad fixat så jag har en vikarie hos Theresa hela tiden dom är här, bra om det är en o samma!!!

Nä dags att sätta fart här, känns bättre om jag hinner med massor innan jag åker för då kan jag bara slänga mig i soffan när jag kommer hem :) Brads humör har vart riktigt bra nu, igår så sa han att han haft jätte huvudvärk och känt sig stressaad - mentalt - troligtvis en blandning av att han sökt ett nytt jobb plus bråkat med sin skatte kille Marty som fortfarande inte fått in hans skatte saker...dom skulle vart innen 15:e april....Tror inte Marty får några papper nästa år :) Sicken jäkla idiot! Brad har sagt det att skicka pappren till mig så ger jag dom till nån annan ( min skattetjej Brittany till exempel ) Men nä inte ens det har han kunnat göra, förstår hans irritation men fattar inte varför han låtit Marty hållas så här länge...2 dårar??!! :D

Nä nu fart....

Ha en fin Torsdag (kväll )





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar