torsdag 20 december 2012

Torsdag - hostar, svinkallt, måste jobba... men annars är det fint :D

Japp hostar, har inget annat större fel på mig ?!?! Skumt :) Lite tät i näsan är jag väl kanske och huvudvärk har jag men annars är det bara hosta :)  Gick o kollade min vaccinering och japp Kikhosta vaccin fick jag - epedemi av den hostan här annars :D

Gårdagen...Jösses vilken dag! Ångrar jag mitt val av jobb, tja det är inte långt ifrån!

Jag kom till Theresa kl 11.15, det första hon säger (skriker) är: Vad gör du här, jag sa ju till dig att jag inte betalar du får vända och gå!! Hon var arg som fan och fortsatte skrika på mig och på sin dotter...Jag fick snabbt ringa till Chef Brad och säga att det nog inte var nån bra ide´att vikarie Diane kom på eftermiddagen! Nancy fick lura i henne chokladpudding med Xanax i...hon fortsatte skrika och säga massa dumma saker, hon var skitarg på mig för jag skvallrat om att hon haft problem med balansen dagen innan - Nancy gick och hon fortsatte skrika och skälla i 1 timme tills Xanax verkan satte in och hon började prata lägre, samma saker - förutom att hon sa massa FUCK :D:D:D:D Till slut somnade hon efter nån halvtimme...sen en hel timme av tystnad...sen var hon igång igen, fast i lägre ton, hon lät mig fixa henne en smörgås och sätta på kaffe åt henne...hon varvade alla elaka saker med att säga att du är ju en snäll person men...Hon tyckte jag skulle utbilda mig och lära mig kontors saker :D Jag svarade snällt, men jag tycker ju om att vara här med dig :D Det gjorde jag verkligen inte igår, fy fasen!!!!! Hon sa stirra inte på mig titta åt ett annat håll, men jag fick inte gå nån annanstans heller :) Hon somnade igen och sen sov hon tills Nancy kom tillbaks!! Puh....Det var min dag det...tror ni jag ser fram emot att gå tillbaks dit idag?????

Jag kom hem vid 17 snåret och var väldigt tacksam över att min man bestämt att göra Köttfärslimpa så jag bara kunde sitta där :) Helt slut var jag sicken stress av annorlunda form än jag nånsin känt!

Det här med 5 timmar om dagen 5 dagar i veckan vet jag inte om jag kommer klara av - får se hur det känns efter ledighet i 2 veckor :D På lördag är dom här, mina härliga bästa vänner :D:D:D:D Wiiiiiii

Idag börjar jag klockan 12, måste försöka få gjort lite här hemma innan jag måste åka, sätta igång en crockpot och göra potatisgratäng som bara kan slängas i ugnen när jag kommer hem! Måste få skrivit alla julkort också...fy va jobbigt :) Sen vill jag ju ha lite tid över att svara på min finaste kusins mail och skriva ett svar till Anitha, hon har väntat i flera månader på mitt brev...usch vad jag är kass!!

Nä nu ska jag gå och knapra lite flu pills och sätta lite fart så jag åtminstone inte behöver känna den stressen!!!!!

Ha en fin Torsdag ( kväll) Själv är jag väldigt tacksam över att bara ha 2 dagar kvar att jobba på ett tag :D:D:D:D

2 kommentarer:

  1. jisses.. det kna inte vara lätt att hjälpa någon som verkligen inte vill ha hjälp och som är elak, även om det inte är "med meningen" så måste det vara oerhört påfrestande. Stor kram till dig, hoppas dagen blir bättre. Kan du inte säga till döttrarna att de måste mata henne med Xanax innan du kommer i fortsättningen?

    SvaraRadera
  2. Nä lätt är det inte :) Man vet ju att hon inte menar att vara elak o bedrövlig men som sagt, påfrestande är det :) Tack, kramen värmer, hoppas verkligen dagen blir bättre men har hon inte gått in i Alzheimers dimman så är jag tveksam :D Xanax är inte bra för henne så dom ger henne bara det när det är riktigt nödvändigt....tyvärr! :) Kram till dig min Goa!!

    SvaraRadera