söndag 8 april 2012

Ajajndagspåsk :)

Oj vilken sliten kropp jag har idag :) Ut ifrån lägenheten och huset gick ju hur bra som helst - Karl och Jonathan bar det mesta ;) Sen så kom Mathias och vi skulle ta det sista, fick på det tunga stora skåpet sen skulle Mathias hämta spännband...smack sa det i hans rygg, inte riktigt ryggskott men nära på....Vi lyckades på nåt sätt få upp det övriga på släpet och drog iväg hemåt Lerum!! Annkin och Karl hade åkt upp och burit av allt från släp ett och ställt allt på mammas framsida, väldigt smidigt så inga problem egentligen - men stackars Mathias som fick kånka trots denna smärta!! Jag fick ta det tyngre jobbet vid upplyft och nedsättning så hans rygg inte fick mer skit men vi lyckades faktiskt få in allt!! Det vi inte fick gjort var att bära ner en soffa och skrivbord till nedervåningen...inte en chans att Mathias hade kunnat fixa det! Men det kan Karl och jag lösa ikväll! Jag har sån träningsvärk idag, började redan igår men jäklar! Tror jag hade lite bowling värk i arslet innan och nu är hela kroppen som den blivit piskad av en Personlig tränare på gym - 24 timmar på raken :D:D

Tur vi ska bara ska städa Morfars lägenhet idag, det går ju snabbt och lätt...fast sträcka sig upp och tvätta fönster kan bli tufft :D

Annars igår gjorde vi ingenting, köpte pizza och slappade i soffan...eller ja jag packade en väska och vägde den, 21,5 så kan nog trycka ner lite till :D Idag ska vi som sagt iväg på förmiddagen och städa lite sen blir det shopping av godis m.m innan vi åker hem och ska laga middag till familjen :) Ja just det bära ner soffa och skrivbord också....:)

Imorgon åker jag hem till Colorado igen - ska bli jätteskönt att komma hem, speciellt när man vet att vi kommer tillbaks om 1,5 månad :D

Ha en fin Annandags Påsk och en trevlig Måndag :)

2 kommentarer:

  1. Låter tungt. Sitter i solen och väntar på den kylda champagnen. 20 grader i skuggan. Stannar en vecka till. Sköt om dig och hälsa husbonden

    SvaraRadera
  2. Ja men det låter ju fint det där:D Va härligt ni har det!! När jag kommer hem imorgon så ska temperaturen ligga på det plus lite till så du kan inte locka mig så farligt just idag :D Vi hörs snart - vart lite länge sen nu tycker jag :) Ses definitivt till sommaren när vi kommer hem!! Hälsa alla dina kära du har där just nu :) Kram

    SvaraRadera