fredag 20 april 2012

Ja men då var det Fredag också :)

Vill bara säga att jag delar skrivbord med en spindel och sitter kvar och skriver!!!!!!! Inte illa va :D Hoppas den inte är giftig för nu vet jag inte var han är längre.....sitter fortfarande kvar dock :)

Idag ska jag jobba lite annars har jag inget jag måste göra, innan kvällen då :D Ikväll blir det middag hos svärföräldrarna med Aunt Sherry o Dave och förhoppningsvis Dale och Chelsey, Dale blev sjuk och kunde inte flyga in igår så vi får se om han är bra nog idag....Efter middagen ska vi stressa iväg till en Surprisefest för en av Brads kollegor! Fast en elev på skolan tog livet av sig igår så vi får väl se hur stämningen är, mest kollegor på festen tror jag och många kände den här killen ganska väl och såg det inte komma, inkl min man! Han hade jobbat med Brad i köket och var väl som vilken annan tonåring som helst...Nä fy va tragiskt, tycker det är så hemskt att man kan känna sig så hjälplös och helt utan framtids önskan så man hellre avslutar sitt liv - vid 18 års ålder!! Hur kan det bli så fel?!? Nä det är så svårt att förstå - jag vill inte förstå!  

Gårdagen var annars väldigt effektiv och bra :)

Började med att slänga i en tvätt, den sista av 6 maskiner och skrev ett mail till min nya business konsult - vi har ett bokat möte nu :D den 4/5 ska vi ses! Skönt att ha en dag planerad, gjorde mig glad och ännu effektivare :) Jag jobbade lite innan jag gjorde mig iordning för först lunch med familjen här, det blev jättelyckat och alla verkade uppskatta maten ( resterna från SWEA mötet ;) ) Sen fick jag skjuts in till Denver och knallade runt lite där innan jag gick till the Pourhouse Pub på Market street, igen :) Där träffade jag först Linnéa sen droppade dom andra in: Anna-Karin, Linda och Jennie - 5 blonda svenskor samlade runt ett bord - ganska så kul faktiskt :D Det var en väldigt trevlig eftermiddag och som jag säger, en sån träff i månaden och man känner sig mycket gladare och piggare, sen gick ju min nota på bara 7.50 igår, fastän jag drack mer öl än nån annan - Linda körde och A-K hade en ölskuld jag glömt av som hon betalade av plus att söta Linnéa bjöd på en öl också :D Lysande! Vi åkte hem vid strax efter halv sju så ingen sen kväll men gud så trevligt, väldigt skönt att komma hem i hyfsad tid också!!! Jag och Brad kollade på säsongsfinalen av Alcatraz - 2 avsnitt och sen lite nyheter - då somnade jag gott i soffan, Bode han hade lagt sig så där gott på mig och då somnade jag :D Vaknade nån gång efter midnatt och gick upp o la mig i sängen :)   Somnade om på stört....

Vädret verkar ju bli kalas idag så kanske jag tar Bode på långpromenad mitt på dagen så kan vi bara ge oss av till svärföräldrarna så fort Brad kommer hem...Då kanske vi hinner till Jan´s surprise i tid också :) Hade ju vart trevligt!  Nä ananrs idag så har jag ett par mail att skriva, påbörja en ny artikelgrupp i MG Datorn tja ganska lugnt och behagligt faktiskt - ska se om jag inte kan sätta mig där ute i solen sen och börja läsa en bok jag fick låna av Mike om marknadsföring via sociala medier...vi får se antingen det eller så låtsas jag som det regnar och jobbar på lite :)

Här får ni några bilder från gårdagens Svenska Tjejträff :) Ser det ut som en bar hemma i Svedala eller :D




 Ha en fantastisk fredag ( Kväll) och Helg :)

1 kommentar: