tisdag 17 april 2012

Tisdag då också :)

Jag undrar om hela veckan efter Fredagen den 13:e är lite otursam??

Jag själv har inga större problem, det enda jag råkat ut för förutom mitt pissiga humör i fredags var att jag var ute med hunden och vi gick i ett område där det är bara sand och några buskar m.m - Men jag trampade rätt ner i en djup gyttjepöl, fick geggamoja över hela mig, skulle iväg precis efter så snabbt sprang jag ut på baksidan när jag kom hem och skulle spola av mig och mina skor...Brad hade satt på ett sprinkler huvud på slangen så vattnet sprutade överallt - Jag hoppas vekrligen inte Ronny min granne stod och filmade för jag hade tagit av mig mina geggiga byxor och sprang omkring i ett linne och trosor i det sprutande vattnet - Jag var ju lite stressad så att gå och stänga av vattnet och skruva loss sprinkler grejen, det tänkte jag över huvudtaget inte på :D:D:D Det var ju bara att gå upp och byta kläder och sen snabbt åka iväg mot Aurora och Isabell...Inga mer olyckor efter det :)

Jag har inte vart på en militärbas förut så det var lite spännande att köra upp mot vakten...fast första vakten fick bara snällt säga att jag var tvungen att köra ut på vägen igen och ta nästa höger...Där fanns det ett Visitor Center där Isabell var tvungen att skriva in mig, jag var dessutom tvungen att visa körkort, registreringsbevis och försäkring på bilen ?!?!?! Spännande värre! Efetr det så åkte vi i varje fall och kollade på Isabells nya hus och köpte lite kinamat innan vi åkte tillbaks in på basen och hennes hus :) Trevlig kväll men vi var båda jättetrötta så inte så sent! Jag var hemma vid strax efter 20 - Brad var hemma efter sin Raquettball och satt i soffan o slappade lite...vi bestämde att vi skulle se ett avsnitt av antingen Alcatraz eller Unforgettable så han sprang in i duschen och var snabbt nere igen - då ringer hans telefon! Det var comunications på skolan som ringde. ett larm på Brads frys i cafeterian hade gått igång, den frysen där allt kött och sånt finns! Brad försökte lösa att nån vaktmästare eller nåt kunde gå in och kolla och kanske flytta över sakerna till den andra frysen - Men Brad hade varit duktig och låst frysen innan han gick hem - ingen kom in...Så det var ju bara för honom att åka till skolan kl 21.30 :D Han brukar sova vid den tiden som ni vet :D Han var tillbaks en timme senare och gick o la sig med en gång!  Innan på dagen hade rektorn kallat in honom och planerat in ett möte idag! 2 Positioner måste bort från Brads avdelning - Business avdelningen! Brad är talesperson och lite ansvarig för avdelningen så han får ju sån info först - inte bra!!! Så nu är han orolig för vem av hans vänner som ska få gå...Ingen bra dag för Brad igår - hoppas idag blir bättre!

Ikväll ska han iväg på Baseball och är knappast hemma innan 22 så jag har äna kvällen för mig själv....ska jag jobba eller titta på tv?!?!?!?! Beror på hur mycket jag får gjort under dagen - och min dag börjar ju spännande, jag har blivit inkallad till frukost hos Farfar klockan 9 :D Aunt Gin ska bli upphämtad av sin son av nån anledning och dom kommer förbi kl 9 och dom vill träffa mig :D Så bara att infinna sig :) Får ta mig hemåt efter det och slänga in en tvätt och kanske påbörja mina filer...eller så träffar jag Linda över en hemmafru öl ?!?!?!?! :D:D:D Vi får se ;) Har ju hela dagen på mig så!!!

Igår så jobbade jag på Senior Center mycket att stå i då jag var själv :) Kom därifrån vid 12.40 kanske...åkte hem och åt lite lunch och sen gick jag över till Linda en sväng, var tvungen att ta Bode på Promenad tidigt så jag kunde sticka iväg till Isabell sen så jag gick ganska omgående med ett litet stopp hos Linda då :) Så inte mycket annat som hanns med i går inte :)

 Desto mer tid idag så lugnt....

Nä nu ska jag sätta fart så jag kommer iväg till Farfar i tid :D

Ett stort Grattis till min älskade Kusin Sara som fyller år idag ( Den facebooks-löse )

Ha en fin tisdag ( kväll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar