tisdag 24 april 2012

Tisdag och rekordvärme väntad....

Jag gillar inte när det är för varmt, jag orkar ju inte göra nåt! Kan sitta still i skuggan men orkar liksom inte göra nåt - över 30 grader är inget kul!! Jag är helt ok upp till 26-27 grader men där går fasen gränsen :D Snacka om att vara en svensk viking - kyla är inga problem alls :)

Tur jag ska sitta inne och jobba mestadels, AC´n kommer få jobba idag till Brads förtret :D Idag ska jag försöka fixa en hel del siffror och sen ta en sväng till Walmart och sen några siffror till - lagom jobb en het dag! Kvällarna är fantastiska dock - igår var det över 20 grader till ganska sent, det är härligt!! Mornarna är också trevliga - bara 15 grader nu klockan 8....Brad cyklade till jobbet idag den galningen, helt ok kl 6 men hem??!!! Usch o fy !!!! Jag kände för att ta en promenad i morse så jag slängde på mig lite kläder och drog med Bode...Bode hade ju redan fått en proemnad med Brad så han var smått motsträvig och när vi gått halva promenixen jag tänkt så la han sig ner och vägrade fortsätta - sicken enveten liten skit!!! :D Ja ja det blev en 20 minuters liten promenad i varje fall ...Innan vi gick ut hade jag sprungit runt i huset och jagat " miller Moths" Jag tror det är ungefär det samma som nattfjärilar men dom kommer i invasioner! Som jag förstått det följer dom blomningen och bör vara på väg upp till bergen ganska snart - men jösses va många dom är!!! Bode har en hat kärlek till dom, han jagar dom och hoppar o springer efter dom, han skiter fullkomligt om du sitter i soffan, ser han en ovanför dig så hoppar han på dig för att komma åt dom...han slutar inte heller, utan man får använda flugsmällaren för att få ner dom till honom :D I morse hade vi 3 stycken inne plus nån geting liknande sak...bara att hjälpa honom jaga dom :D

Igår så vattnade jag alla växter här på baksidan, dom som inte sprinklers vattnet når, allt växer som ogräs med denna sol och lite vatten :) Tror att rabarbern växte 10 cm efter att ha blivit vattnad :D Efter det så åkte jag till Senior Centret och jobbade, innan jag åkte hem och fixade lite i datorn...klcokan 3 fick jag nog och gick och duschade innan jag satte mig på altan med en kall öl :D Skuggan var ok, för övrigt alldeles för varmt ! Vi gjorde Hel Special till middag - smarrigt värre !! Idag blir det nåt annat på grillen, Kielbasa kanske?

Nä om jag skulle ta och gå o äta lite frukost så jag är redo kl 9 när jag kan gå online och börja jobba :D

Ha en härlig Tisdag ( kväll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar