torsdag 12 april 2012

Torsdag och en bra start på dagen :)

Jag vaknade 5.30, det gjorde min man också :) Han brukar gå upp före 5 så lite sent :D Jag sa det att ta det lugnt så tar jag Bode på hans promenad, Brad vill alltid ha sin morgon promenad men idag gick han med på det :) Så medans han gjorde sig i ordning så tog jag på mig, satte på kaffe och stack iväg vid 6.  Vilken underbar morgon!! Ovädret igår hade gett alla träd och blommor lite energi så doften av Jasmin och annat var fantastisk! Vi gick ganska fort men inte för fort, så man verkligen kunde njuta...tyst var det och inga människor ute...Vi var inte tillbaks förrän 6.45 så en ganska bra promenad så här på morgonen :) Vilken bra start på dagen!! Måste försöka övertala maken till att sova lite längre ( så kanske han kan hålla sig vaken på kvällen ) och låta mig ta morgonskiftet :D Inte så att jag inte kan ta en promenad på egen hand på morgonen men det känns ju bara konstigt att lämna Bode och när han kommer tillbaks från promenixen så vill han ju bara sova....Kanske ett par dagar i veckan i varje fall :D

Gårdagen var förvånansvärt effektiv och jag kände mig hur pigg som helst :) Packade upp mina väskor på morgonen och stoppade ner alla påsksaker och annat som jag tagit med från Sverige i en låda i källaren, alla kläder blev upphängda och allt på sin plats! Efter det så åt jag lite lunch, efter det hade jag en liten dipp och kände mig lite småtrött men då drog jag iväg till Svärföräldrarna! Vi umgicks lite innan jag och svärmor åkte till hundparken! Bode hittade 2 kompisar och han sprang och han lekte som bara den...in och ut ur vattnet, rullade sig i sand efteråt - vi fick stanna hos svärföräldrarna på vägen och duscha honom, lättare om man är fler :D:D Han var helt slut så bråkade inte allt för mycket :)
Vi åkte hemåt och då börjar blixtrarna komma...vi var hemma i ca 10-15 minuter sen satte ovädret igång ordentligt!!! Blixtrar, åska, hagel och sen regn - åskan var precis ovanför oss så larmet i området gick av!!! Bode stackarn blev ju livrädd så vi satt i soffan och han gömde huvudet i mitt knä tills det var över och då somande han till - då kom Brad hem :)




Idag skiner solen och allt känns nytt och fräscht!! Gräs och träd behövde lite vatten!! :)

Idag ska jag åka en sväng till JC Penny och Target för att handla hem lite mat, efter det ska jag åka till Ansi på en fika! Vi har inte setts på så länge så det är sjukt, så det ska bli himla mysigt!!! Brad kommer hem ganska tidigt idag för sen ska han iväg på nån Award Ceremony...nån av ungarna i skolan som fått nåt pris!! Brad är duktig på sånt, han går alltid!! Det gör mig stolt att han bryr sig så mycket om sina elever och visar det! Så vi äter middag innan , sen åker han i väg nån timme eller två...Då ska jag försöka komma ikapp mig på lite tv tror jag :D  

Nä nu ska jag sätta lite fart, äta lite frukost och fixa lite innan jag åker o handlar :)

Ni får ha en fantastisk Torsdag ( Kväll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar