torsdag 26 april 2012

Torsdag...

Idag ska här bara jobbas och tvättas ...Kul Torsdag :) Men det är ok, måste få gjort lite mer jobb innan jag ska vara ledig i några dagar och tvätta måste jag ju efterssom jag måste packa :)

Gårdagen blev som vanligt inte som planerat :D Härligt!! Jag gick över till Linda på lite fika vid 10, Ansi och en ny SWEA tjej Anna var där...vi fikade och babblade och klockan blev 12.30 :D Linda hade sett ett hus hon ville åka och kolla på i Brighton, så det gjorde vi efter det och innan vi var tillbaks var ju klockan nästan 14 så vi bestämde oss för att ett glas bubbel på altanen medans Oskar badade var ju minst lika bra som en promenad :D Jag gick hem när Linda skulle plocka upp Erik fån skolan så var hemma vid 15.30, Brad kom hem ganska snart efter det! Deras Ödesmöte hade inte blivit något ödesmöte - det blev uppskjutet till slutet på terminen! Brad - Inte glad! Vi gjorde oss i ordning och åkte till El Jardin för lite med middag med svärföräldrarna...

Min svärmor har ett nytt drama, igen....En kusin till Brad fick precis barn och hennes kusin har i sin tur anordnat en babyshower - denna ska hållas I Alamosa som är ca 5 timmars bilfärd här ifrån och det är en brunch - så har man inte tänkt att befinna sig i Alamosa ändå så kan man knappast ta sig dit! Till saken hör att inbjudan till mig kom i lördags, brunchen är nu på söndag, så inte så himla mycket tid. Svärmor blev ombedd att ta med tårta, men hon ska ju inte dit då hon ska vara hundvakt åt oss - så det hade hon meddelat :) Inget svar! Så dramat kom när hon såg min inbjudan på kylskåpet, hon har nämligen inte fått nån!! Hon har ju redan sagt att hon inte ska gå, så kanske inte så konstigt att hon inte får nån inbjudan, men kortet är lite av ett Välkommen till världen Bebis kort, och hon anser att hon skulle fått ett! Min svärmor är världens gulligaste men när hon känner sig förbisedd så blir hon som en trotsig 3 åring - så nu nästan önskar jag att jag inte fått nån inbjudan, för jag kommer säkert bli neddragen i fallet :D Det var trevligt att ha en ny släkt, ett tag i varje fall :D

Spännande fortsättning följer....:)  Påminn mig om att inte göra nåt som kan få henne på detta humör :D  Hon kanske läser min blogg med Translate, oops - kanske bäst att radera inlägget :D:D:D Nä....;)

Nä nu ska jag ta och sätta lite fart här, en kopp kaffe till sen in med en tvätt och upp med Excel :D

Ha en fin Torsdag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar