måndag 23 april 2012

Måndag igen :)

Det har vart en innehållsrik helg, mycket familj men även en hel del vänner :)

Fredagen började med en middag hos Svärföräldrarna, Aunt Sherry och Dave plus Dale och Chelsey var på plats! Mycket trevligt! Brad var fortfarande inte på nåt vidare gott humör, han hade en riktigt skitvecka som började med att frysen gick sönder och sen besked om att 2 lärare av 6 på hans avdelning ska bort och slutade med att en av hans elever begick självmord - kan väl inte bli så mycket värre än så tror jag!
På lördagen åkte vi till svärföräldrarna igen, på frukost - Brad smet iväg tidigt för att spela Flag Football medans jag blev kvar ganska länge. Tog en motsträvig hund på promenad, han var inte glad - la sig ner och vägrade gå :D:D:D:D Varmt och han var trött! Jag kom hem och satte mig ute i solen med en kall öl innan Brad kom hem och jag tittade på när han jobbade i trädgården lite :) Han klippte gräs och lite sånt kul...Vi gick därefter bort till Linda och Mike för att fira killarnas födelsedagar - vilket snabbt förvandlas till ett vuxenfirande av hög kaliber :D Jättetrevligt!!!!! Blev ganska så förfriskad det sista så huvudet värkte en aning när jag vaknade på morgonen efter :):):)

Naturligtvis hade jag enlig min man inte använt hjärnan alls, utan bokat in en brunch med hela släkten på en Diner klockan 11...kanske inte riktigt vad man kände för men, efter lite fet mat och mer vatten så var ju det inga problem heller...Brad smet ju iväg igen efter en timme för att spela fotboll :) Vi åkte alla hem till oss i väntan på att Dale och Chelseys flyg skulle gå...så strax efter klockan 2 så kom Brad hem, precis lagom till att alla skulle ge sig iväg :) :)

Vi åkte därefter iväg till Lowe´s för att inhandla nytt sprinkler huvud och lite annat smått och gott...Så eftermiddagen spenderades i trädgården! Vi grillade upp lite hamsteak och grönsaker efter det och satt ute och åt för första gången i år - eller ja vi har väl ätit nån grillad korv eller så ute innan men...:) Jag diskade upp medans Brad duschade sen la vi oss på soffan och kollade lite på dumburken!

En väldigt innehållsrik helg som sagt :)

Idag är det dags för Senior Center igen och sen jobba lite tror jag :) Ska bli varmt som skjutton idag igen, närmre 30 grader så kanske kan va lite skönt att sitta inomhus vid 1 tiden när jag kommer hem:) Resten av veckan...Måste hinna till banken en dag, träffa farfar på en lunch, försöka hinna klippa mig...Fredag är det frukost på Senior Center, Volunteers appreciation breakfast, innan jag och Brad flyger iväg till Salt Lake City på eftermiddagen!! Ska bli himla kul att se en ny stad samt att umgås med mina svägerskor och mina härliga systersöner :) Brad kommer ju vara rätt upptagen med DECA konferensen så han kommer jag knappt att se tror jag :)

Mycket att stå i denna veckan också helt enkelt :D

Nä nu ska jag ut och vattna lite buskar och annat innan det blir för varmt :) Sen dags för dusch och Senior Center - Happy Monday! 

Ha en fin Måndag (kväll)  

2 kommentarer:

  1. Skönt att läsa att du får göra lite roligare saker än att tvätta...;-). Nä skämt och sido gött med en mysig helg och roligt att komma iväg på en liten minisemester iallfall för dig Brad jobbar ju. Kramar på dig !

    SvaraRadera
  2. Japp ingen tvätt här inte :D Eller jo får nog försöka hinna med det också förstås ;) Ska bli jättekul att komma iväg en sväng...han tycker nog det är rätt skönt att komma iväg han också...vi kommer inte tillbaks förrän på Tisdag kväll så några dagar utanför "kontoret" :D Massa kramar tillbaks!

    SvaraRadera