måndag 9 april 2012

Ja men då var det dags för en sista natt och sen hem....

Konstigt att säga hem är det men det är faktiskt så det känns :) Helt otroligt, hade jag aldrig kunnat tro för bara ett halvår sen!!

Men det ska bli riktigt skönt att komma hem, gosa med min man och min hund, sova i min säng och njuta av vädret :D  Idag har det varit riktigt Göteborgsväder, regn, blåst lite snö blandat i mellan skurarna...och satan vad kallt det är :D Tror att Poseidon ville jag skulle riktigt känna mig redo för avfärd :D

Resan har varit jättebra, det var skönt att få komma hem och säga hejdå till Morfar ihop med min fantastiskt underbara släkt :) Det är Er jag saknar allra mest!! Dom sista dagarna har vi verkligen avslutat allt dessutom! Tömde Näset igår och lägenheten på Bjöla, det mesta var i och för sig gjort, men igår blev det helt tomt!! Nu kan den nya familjen flytta in! Idag åkte jag och mamma och städade det sista på Bjöla också, jag dammsög och jag hittade 3 läkerol tabletter på golvet, ganska säker på att det var eucalyptus smak :) Efter gubben slutade tjuvröka, för några år sen, vem vet egentligen exakt när :) Så behövde han inte dom starka gröna orginal längre :D Det var tabletter som han tappat när han legat i sin säng...Det var som en liten hälsning, på kanske mer sätt än ett :) Sen kändes det verkligen som det var slut och färdigt! Är väldigt glad jag kunde komma hem och få hjälpa till lite i varje fall!! Mindre glad är jag att min snälla vän Mathias som hjälpte oss med flytten igår, inte kommer upp ur soffan idag - Ryggskott!! Men som han säger, det hade nog kommit ändå..... Jag tänker se det så :) 

Vad har jag annars hunnit med på dessa två veckor...hm låt mig börja med maten : 4 kebaber av olika form :) Falukorvsmiddag, Mosters Pannbiff :D Pizza, kött med Bearanise sås, mammas stek med potatis och sås, en plankstek med mera i matväg - massor av öl och en del vin naturligtvis och umgänge med så gott som alla mina fina vänner och familj, bara Linda K som inte hanns med, hon var absurdt nog också hemma i Sverige just nu men jag hann verkligen inte med det...Men vi får ses till sommaren istället :D Bowlat, haft släktmiddag, skaffat mig mer jobb :D Massa svenskt kaffe har jag ju också druckit och en o annan påskmust :)
Begravt morfar och sagt hejdå till både honom och Näset, huset dom bott i så länge jag har levt, där vi firat varje jul, där jag och Kusin Sara sov över dagen innan julafton och vid många andra tillfällen - fick ju som sagt tyvärr också hinnas med, men sånt är ju livet!!! En hel del på två veckor och inte många lugna stunder har det vart!! Ska bli skönt att komma hem och vila upp sig med andra ord....:D

Nu har vi även fått ner dom sista möblerna för mamma så nu kan jag åka med gott samvete och veta att hon är nöjd och har lite att pilla med tills vi kommer om 1,5 månader :) Blir bra detta!

Nu är jag redo att åka hem till mitt nya hem och min goa man och min fina hund - har längtat lite efter mitt nya kök också faktiskt!!

Ha det gott så hörs vi från andra sidan atlanten :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar