onsdag 4 april 2012

Onsdag.... varit här i en vecka nu

Igår var det begravning av morfar, det var precis vad jag behövde för att det verkligen skulle sjunka in - Morfar är borta och jag kommer inte att få se honom igen! Det var en jobbig dag men väldigt fint, gubben hade vart nöjd!:) Det var mest släkt och grannar, men vad kan man vänta sig när man lever tills man är 97 år fyllda - inte många vänner kvar här på jorden, dom som är kvar, dom kom i varje fall :D Jag kände mig helt ok fram tills jag såg min kusin Maria och fick en kram, sen var det kört! Jag grät och jag grät...när sen kusin Sara kom så blev det ännu värre - Ögonen värkte igår kväll och sicken huvudvärk!!! Men jag är så glad att jag kunde komma hem, när man bor långt borta så blir allt som händer här hemma en gnutta overkligt...som om man lever i en liten bubbla och allt utanför händer liksom inte!!

Jag är ju som sagt lite sur på gubben...( han är förlåten men....) Vi pratade på telefon några veckor innan han dog och vi planerade inför sommaren! Vi skulle fika på hans nya balkong, han skulle göra en drink till oss och lära Brad göra hans drink - våra två tidigare försök har varit helt misslyckade...så nu vet i skjutton hur vi ska få till den :D Jag var också skyldig honom en Dollar...han påminde mig om den! Jag fick nämligen en gammal tia innan jag åkte - pengar var lite av våran grej...vi gillade pengar :D Inte så mycket själva värdet av dom utan själva känslan av sedlar :) Jag gav honom hans dollar igår, spetsade den med hans ros så han fick den med sig! Lite absurdt men det var ju våran grej!!! :D

Dom sista 10 åren så har jag åkt med morfar till banken varje månad, fixat hans affärer, handlat lite, köpt lotter och umgåtts!!! Det har varit väldigt trevligt och vi kom varandra nog ännu närmre än innan, vi pratade om allt möjligt på bankdagen...så länge mormor levde så var det dessutom hans dag i frihet :)  Jag är så oerhört glad att vi fick den dagen varje månad!!  Varje månad sen jag flyttade till USA har jag tänkt på det runt det datumet, min moster och morbror tog över och det fungerade ypperligt, men som morfar sa den sista gången vi pratade...Ja men vi åker väl till banken ihop när du kommer hem - Absolut Morfar!!!

Jag kommer sakna Gubben nåt enormt, men är så glad och tacksam för att han fick sluta som han gjorde...Ingen smärta, ingen rädsla inga läkare och huvudet var 100 % med honom ända till sista andetaget!! Sicket underbart avslut på ett så långt och lyckligt liv :)

Morfar, Moster Gittan och Mamma på Mosters bröllopsdag :) Tack Anna för bilden!


Nu är det dags att ta tag i livet igen :) Så idag blir det städa undan lite så mammas städhjälp kan komma åt att städa?!?!?! Förstår inte riktigt varför man betalar för städhjälp men man måste städa innan?!! :D:D:D:D Bara plocka undan så dom kommer åt men ändå :)  Sen ska jag in till stan och träffa mina goaste vänner Malin & Frida - ska bli så mysigt, vi ska träffas på Temple Pub så efter idag har jag besökt alla mina favvo ställen 1 gång var :D Bara o börja om imorgon :D

Det är full fart resten av min tid här hemma...så kommer faktiskt bli riktigt skönt att komma hem och vila upp sig lite om en vecka :) Gosa med min man och min hund ska bli gott det med, längtar efter dom :)

Ha en Underbar Onsdag och Tjejer, vi ses på Blåkulla :D

3 kommentarer:

  1. Stor kram till dig, forstar precis vad du menar med att det blir som en bubbla har.. allt som hander hemma kanns overkligt.

    SvaraRadera
  2. Jag vet du förstår Linnéa! Tack! Vi far prata om det nar vi ses om non vecka eller två! Stor kram till dig och trevlig...resa,hoppas det blir bra! <3

    SvaraRadera
  3. Bubblan ja
    ....tack Linnéa, jag vet att du förstår! Vi ses.när vi båda ar tillbaks sa tar vi hundpark o mysig träff :-)

    SvaraRadera