lördag 12 januari 2013

Broncos Lördag :D:D

Hela denna dagen, nyheterna och ja faktiskt allt handlar om Broncos matchen idag!!! Jag tycker det är kul!!! Slutspelsmatch, Do or Die, första gången Broncos har en riktig chans på att nå Superbowl på tja 15 år eller så, ingen riktig koll :D Broncos nådde ju slutspel förra året men det var ju inte riktigt nån som trodde på det då!

Gårdagen...puh!

Började med en halkig bilfärd till Brighton, kom knappt fram :) Det var helt dimmigt och snön yrde, gatorna var så hala så jag fick köra i snigelfart ( Vinterdäck nån???!! Nähä det behövdes inte nä ) Kom till Theresa med blommor från Visiting Angels, då det var hennes födelsedag! Hon var väldigt bestämd på att åka till Seniorcenter trots halkiga vädret och kallade mig en fegis för att jag var tveksam till att köra :D tur jag körde hennes bil, väldigt mycket bättre än min! Vi kom dit och matsalen var full...hon hamnade vid ett trevlig bord och skickade iväg mig :) Jag stannade förbi farfar och hans lady friend Helen som satt vid bordet bredvid och pratade lite ;) Så söta :D Jag smet ut och åt min lunch och gick sen in och hjälpte dom diska undan i köket :) Sen var det dags att åka hemåt med Theresa...hon tyckte att det var skit på senior center och vill minsann inte åka tillbaks dit nåt mer - vi kom hem och satte oss tillrätta i soffan och det verkade som hon skulle somna till ordentligt, jag gick och stoppade en tvätt i tumlaren och bäddade hennes säng, sen vaknade hon och undrade vad jag höll på med! Hon ragglade ut i köket och sa: Jag måste ha en smörgås, annars dör jag ju - du åt ju just lunch - nä det gjorde jag inte!!! Du försöker svälta mig :) Japp!!! Hon spenderade 30 minuter med att varva mellan att sätta på sitt kaffe och göra sig en smörgås...hon var såååå förvirrad och jag fick absolut inte hjälpa henne såklart! Hon började skälla och gorma över att jag stod där och tittade på henne och frågade om jag trodde hon var dum? Nä verkligen inte...sen började det...Hon började gråta och skälla om vartannat om att hennes döttrar håller henne fången hemma med mig som fångvaktare...nästa vecka så ska jag minsann köra henne downtown och hitta dom där personerna som kan köra henne till flygplatsen, jag behöver ju inte ljuga såååå mycket, jag kan väl bara säga att hon inte var hemma när jag kom :D Men gud hon kan ju inte lita på mig såklart...mer gråt! Sen kom hoten, om du skvallrar så är du inte min vän längre och då behöver du inte komma tillbaks hit!!! Jag vill ju bara åka till Florida!!! Varföööör är alla så elaka mot mig, hennes döttrar bryr sig ju inte och dom skulle inte märka om hon var borta... Som sagt var, hon är aldrig själv nån bor alltid hos henne - men NÄ dom ringer ju aldrig ens, hon är alltid själv tills jag kommer!!! Japp förvirringen är total!!! Det värsta är att hon är såpass klar fortfarande så man måste tycka synd om henne, hon förstår ju att hon inte har kontroll över sitt eget liv längre - önskar nästan förvirringen tog över mer så hon inte alls hade nån koll!!!

Nancy glömde ju såklart att jag börjat en halvtimme tidigt igår så fick jobba till 17 i varje fall...den halvtimmen trodde jag verkligen att jag inte skulle klara av! Ni vet den där känslan när man räknar med att få gå kl 16.30 och sen sitter man bara där med ena foten ut genom dörren :D Jag unnar verkligen Nancy den där extra halvtimmen dock :D

Kom hem och slängde mig i soffan med en öl och pustade ut!! Hade ju satt igång crockpoten med fläskfilé o grejer, men det orkade vi inte äta utan det blev snabbnudlar för mig och taquitos för Brad - så den står i garaget i väntan på uppvärmning idag istället :) Hoppas det funkar!!!!

Nu dags att göra mig redo för dagen, på med massa kläder och ut på promenad med man och hund ( 20 minusgrader idag ) sen hem och ladda upp inför Broncos matchen!!! GO BRONCOS!!!!!!!!!!!!!!

En bild från soluppgången i morse och en bild på farfar som satt och smekte Helens rygg under Friday fiest...Love is in the air :) ( Och jag är en mäster spion )

Ha en fin Lördag (kväll)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar