torsdag 31 januari 2013

Torsdag solen skiner och det är kallt -7 just nu

Svårt att tro det ska bli vår i helgen igen...Jag har sagt det förut men det är ganska komiskt här i Colorado - man kan inte ha säsongs kläder! På en vecka : Jackan kan behövas när som och så även en varmare tröja bara eller helt enkelt en vanlig Hoodie... Man vet aldrig vad veckan kan ge och oftast har man 3 säsonger på bara en vecka! Ganska härligt :)

Idag på morgonen har min följetong med CSN fortsatt, dom bara ignorerade vad jag skrev i mitt mail och fortsatte tjaffsa om 2011 och att jag måste skicka in IRS papper...FUCK YOU På ren och bred amerikanska :D Jag körde på ännu hårdare än igår - nu är man riktigt amerikaniserad alltså, får se vad det blir eller om dom bara babblar på om skit igen - Då skiter jag i att betala, det värsta som kan hända är ju att dom skickar mig till Kronofogden och vad gör det när man bor här borta och inte behöver nån bra kredit rating hemma :D Inte som jag äger nåt hemma i Sverige eller tjänar några pengar dom kan ta ;) Känns ganska härligt att vara Laglös :D Har ju alltid vart extremt ärlig och skötsam, tja förutom dom där tidiga tonårs åren då såklart - men efter det så :D Dessutom till Er som blir upprörda nu...Jag har betalt av mer än 2/3 delar av lånet och en jäkla massa ränta i 15 år så inte som att dom inte fått pengar nog :D

Idag fick jag ännu en prislista från MG så hoppas att den är gjord i gamla Excel annars får jag kalla in Daniel igen :D Ska även fixa till dom sista icke uppdaterade artiklarna oxå, samtidigt ska jag försöka få tvätta dom sista maskinerna och eventuellt köra monstret - dammsugaren, åtminstone här nere :) Jag har lite jour denna veckan så vet inte om jag blir inkallad där heller...

Gårdagen, Fuck off gubben :)

Sicken härlig gubbe, han var som en ängel inte alls arg och bedrövlig, den delen drabbar nog bara hans fru när hon gör saker hon inte borde, typ tvättar och städar :) Jag kom dit och hade som sagt var inga höga förväntningar alls, vi startade dagen med att åka till frisören med Honom...Under bilresan dit så hade han redan bestämt sig för att han gillade mig :D Han sa det att du kör bil väldigt bra, du är ok...han är som sagt var en gammal lastbils chaffis så detta var nog en viktig del i hans godkännande eller ej! Han sa det att hon som var där före mig var helt galen, svängde ut mitt framför folk utan att blinka och massa biltjuvs liknande manövrar - Hahahaha, man fick för en gångs skull känna sig tacksam över att ha svenskt körkort :D Vi kom till frisören och där kände han alla och var som en strålande sol - fanns en liten 4 årig flicka där som han gullade med och bara älskade :) Hur kan en sån gubbe vara stygg??? :) Vi åkte därifrån till King Soopers och hämtade upp deras meduciner...alla där älskade honom också - Äh han kan vara min nya favvo gubbe faktiskt! Hoppas att detta blir min nya stadiga klient, ett par dagar i veckan med dessa två - inga problem :D Hon var ju lika söt som dagen innan så inte så mycket att skriva om henne, var ju inte direkt orolig för hennes humör :) Efter vi kom hem så gjorde jag lite brunch till dom och sen dammsög jag hela huset och städade deras badrum - inte nåt jättejobbigt :) Fick åka tillbaks till King Soopers på eftermiddagen, ett recept var glömt, så blev lite övertid, kom därifrån vid 3 istället för 2 - helt ok!
När jag gick så sa han: Glöm nu inte vad du lovat...To stick around, You are OK - finaste komplimang jag fått tror jag :)

Efter jobb så åkte jag till Target för att få tag på öron rengöring till Bode, han har klåda i öronen...flaxar med öronen så han nästan lyfter :) Sen åkte jag och hämtade vatten, japp hämta vatten :) Sen hem, Brad var sen så jag tog Bode på promenad, han var helt galen, fick hålla i mig för att inte bli tacklad ner på marken av hästen vi kallar Bode :) Hem matade honom, sen kom Linda på besök - Åh vad jag saknar att ha henne nära :) Brad kom hem vid 19 tiden, med Kines mat åt oss :)

En helt ok dag helt enkelt!!

Nu ska jag sätta fart :) Ha en fin Torsdag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar