fredag 18 januari 2013

FREEEEDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Halleluja!!!

Idag ska jag försöka vara effektiv innan jobb, måste försöka städa undan lite, åka till Total Beverage fixa 2 tvättar till och sen iväg till Theresa igen...Jobbar 12-17 idag - Nick och Michelle kommer över vid 18.30 så inte mycket tid att fixa nåt när jag kommer hem :)

Vaknade med en jäkla huvudvärk, så hoppas den försvinner snart!

Igår så kom jag till Theresa och hon var vansinnigt förvirrad - värre än vanligt! Ingen koll på nåt! Kelly var på plats, själv, men Theresa pratade om dom och jag försökte få fram vem mer hon trodde var där - nä...Sen var hon förbannad för att Kelly och hennes ? hade sagt dom skulle komma med oss på lunch och sen inte gjorde det...Det hände ju inte heller! Hon visste inte vem Kelly var, hon sa: dom säger att vi är släkt men jag vet inte...öh ditt barnbarn, Sen sa hon att hon hade suttit och väntat på mig när dom var ute kvällen innan och undrade varför jag inte kom? Hon frågade hur ofta min man flög...Jag sa det att han kan ju inte flyga - varpå hon chockerat säger - Hur kan man vara soldat i flygvapnet under kriget utan att kunna flyga...Ja bara några exempel på de olika förvirrade komentarerna....Vi kom hem och hon satte sig ner och somnade varpå jag passade på att fixa lite med tvätten och ta in en mopp så jag kunde tvätta av golven i köket - Hon vaknade och undrade vad skjutton jag höll på med - arg!!! Jag sa det att jo jag bara plockar in moppen så vi kan tvätta golven som du ville sen när du vaknar...Jaha ok! Sen somnade hon om efter en kvart, fast hon tvingade mig att sätta mig ner vid tv´n först! Denna gången somnade hon ordentligt så jag gick och diskade upp i köket, moppade golven där inne och fixade resten av tvätten...sen vaknade hon och kom upp och verkade faktiskt mycket mer klar :) Men hon var ju inte riktigt nöjd med att jag inte använt olja på golvet så dom blänkte mer :D Jag letade men hittade ingen...Hon satte sig ner på huk och började rota i skåpet under diskhon...där blev hon glatt överaskad över att hitta sina flaskor med sprit :D En Whiskey och en Vodka - Wow så mycket godsaker jag har :D Hon hittade naturligtvis inget annat för golven där...Jag fick hjälpa henne upp från golvet och hon sa, tur du var här jag hade aldrig kommit upp själv -det mest vettiga hon sagt på hela dagen :) Hon började rota i kylen för att se vad hon kunde fixa oss till middag - jag sa det att jag ska snart gå och Kelly kommer snart...men nä det fattade hon inte riktigt :)

I vilket fall som helst så blev jag ungefär lika förvirrad efter en dag med henne igår :)

Efter jobbet träffade jag Brad på Lowe´s  och vi tittade på en elektrisk öppen spis som Svärisarna hade sett där...Det var den sista dom hade så Brad lyckades få ner priset och vi slog till :D 240 dollar blev det i slutändan, inkl Tax! Vi åkte hem med den och Brad började sätta ihop den och flytta saker med en gång...Naturligtvis var jag ju tvungen att hjälpa honom så det bidde ingen middag :) Vi åt mackor istället.....Den blev riktigt bra och mysig, dessutom värmer den faktiskt upp riktigt bra, vilket var den största anledning till vi köpte den! Vårt hus är värdelöst - dom tänkte inte riktigt när dom satte in saker då dom byggde huset....vi har 2 våningar...värmeventilerna sitter i taket och blåser ner...värmen stiger med en gång så på ovanvåningen, där vi har sovrummen, är det som en bastu om vi har på värmen normalt...här nere är det svinkallt - tv rum och kök :) Vi tänkte det att om vi kan värma upp rummet här nere så kanske vi kan sänka värmen i systemet och hålla nere temperaturen där uppe....So far so good :D

Nu är klockan 8 och jag får sätta fart, först en tvätt i och städa badrummet, ny tvätt i och iväg till Total Beverage, tvätt i tumlaren medans jag duschar o gör mig iordning sen är det nog dags att ge sig iväg igen...

Imorgon åker vi till Colorado Springs för att spendera dagen och natten hos Kris o Charlotte, ska bli riktigt trevligt! Vi har inte sett dom på läääääänge :)

Nä nu sätter jag fart, ha en fin Fredag (kväll) och en fantastisk helg :)


3 kommentarer:

  1. Vilken skillnad mot ölkylen :D:D Jättesnyggt blev det. Kan nog tänka mig att sova på soffan när vi kommer nästa jul :D:D

    Puss
    mamsen

    SvaraRadera
  2. absolut ett lyft...fast ölkylen står väl någon annan stans misstänker jag;) Kanske däe jag sover? :)

    SvaraRadera
  3. Kylen ska stå I garaget på vintern och ute på sommaren :-D men vi kan flytta upp den till ert sovrum när ni kommer, inga problem alls ;-) mamma, vi ska nog lösa sov situationen till julen, vi har en plan :-D Puss på er

    SvaraRadera