onsdag 16 januari 2013

Onsdag och mycket varmare idag :)

Bara -5 idag på morgonen och under dagen ska det bli +8  ska bli skönt att slippa packa på sig så mycket kläder idag :)

Ikväll ska jag träffa mina tjejer downtown för lite middag och myspys :) Ska bli väldigt skönt att komma ut lite, skratta lite :D Jag slutar ju 16 idag och vi ska träffas kl 17.30, tror jag åker in till stan med en gång och promenixar runt lite innan vi ska träffas!!
Så idag börjar jag jobba kl 11 och slutar kl 16, det är Lunch på seniorcenter som står på schemat, förhoppningsvis är humöret lika bra som igår - dagen blir så mycket enklare då!! Igår hade jag en ny frustrerande känsla dock :D

Barnbarnet Kelly var på plats istället för Nancy, vi kom hem från Yoga och lunch, hon var fortfarande där...hon gick aldrig...Så varför tyckte hon inte att hon kunde ta hand om mormor och spara familjen lite pengar???!! Vi satt där och hon var med oss hela eftermiddagen, men inte så att hon säger att, nämen gå du lite tidigare idag! Förstår inte riktigt??!!! Theresa älskar ju att ha henne där och humöret var ju helt fantastiskt hela dagen...Så då undrar man: Kelly är arbetslös, bor hos sin mamma med sin 15 åriga dotter - varför ger dom inte henne pengarna för att ta hand om mormor istället för att ha mig där 5 dagar i veckan? Eller åtminstone varför inte låta Kelly ta hand om henne halva veckan och ge henne pengar för dom dagarna?? Nä jag fattar inte...

Men som sagt humöret var bra igår, Theresa hade roligt på Yoga, tror inte dom andra deltagarna tyckte det var lika roligt, då hon stör klasen ganska rejält, men skit i det :) Efter yoga så var det lunch och Theresa hittade ett bord med massa goda vänner - så där hade hon det roligt också! Vi tog en liten tur med bilen innan vi åkte hem till Kelly....I vilket fall som helst så var jag inte lika trött igår :D

På vägen hem stannade jag till på Kohl´s och betalade vår räknig, plus att dom hade ju så bra rea så var tvungen att köpa två par byxor :D Saken är att jag hinner ju inte tvätta som jag brukade och då räcker ju inte mina 3 par byxor som är till för jobb...var tvungen att ha 2 par till :D Tror inte min man hade samma åsikt men det är ju som det är! Han tyckte jag skulle göra mig av med ett par då om dom nu inte var bra och jag behövde nya...Öh va fan liksom? Han gör sig aldrig av med nåt och har den stora garderoben i huset, en walk in closet och den är full!! Jag har en liten garderob i gästrummet...Hur tänkte han där????!! :D Äh.....jag får väl skicka över pengar till gemensamma kontot så han inte ballar ur totalt :D  Jag stannade och köpte hundmat dessutom och sen ett stopp på Bensinstation - var hemma samtidigt som Brad :)

Jag lagade Wiener Schnitzel till middag, blev riktigt gott, innan det var dags för vår telefon Konferens ang Julmarkanden - tog ett bra tag! Brad låg uppe i sovrummet och läste under tiden! Jag blev ju skitpigg efter att ha gjort nåt på kvällen så när Brad gick o la sig kl 21 så satte jag igång 2 avsnitt av Greys Anatomy - gick o la mig strax efter 23 - Normal!!!! Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii - saknar att ha energi på dagarna!!!! Hoppas på att känna likadant idag :)

Nä om jag skulle ta och börja göra mig redo för dagen, frukost och dusch sen är det ju nästan dags att gå igen....

Ha en fin Onsdag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar