torsdag 17 januari 2013

Torsdag morgon, rena våren ute :D:D:D

Bara nån minusgrad och ska bli ca 10 plus under dagen, igår eftermiddag gick jag i tröja - i förrgår, dubbla jackor och mössa - Härliga varierande Colorado :D

Gårdagen var helt ok igen....vågar man hoppas på att Happy Pillren hjälper och att det är ett stadigt uppåtgående?? Igår åkte vi iväg till Seniorcenter för lite lunch, Theresa var såå trött så jag knappt fick med henne men vi åkte iväg och hon hade kul! Efteråt var hon fortfarande jättetrött så jag körde runt för att hålla henne vaken, tittade på lite roliga hus och annat...det hjälpte något men hon nickade till ett par gånger! Vi åkte hem och hon somnade ganska omgående, vaknade till ett par gånger men somnade om lika snabbt! Enkel dag men rätt tråkigt! Det verkar vara antingen eller, ont och arg eller trött och sover....man är ju definitivt inte lika slut efter en dag med tyst och sömn som efter en med skrikande och gråtande :D Låter ju fruktansvärt men så är det :)

Efter Theresa åkte jag in till Denver, träffade Anna-Karin, Linda och Jennie på Old Chicago för lite mat och dryck! Så trevligt och mysigt det är att ha såna härliga människor i sitt liv...vi saknade ju såklart Linnéa, men hoppas att hon fick en härlig dejt med sin Casey efter en vecka på resande fot :) Jag åt en stor tallrik med kycklingfiléer med dippsåser och några goda flaskor Pilsner Urquell till det!! Var hemma vid 20 tiden och la mig på min man i soffan och mös ett bra tag! Gick o la mig kl 23 och somnade som en stock!

Idag ska jag försöka få tvättat lite innan det är dags att ge sig iväg till Theresa, kl 12 till 17 idag! Efter jobbet ska jag träffa Brad på Lowe´s och se om vi kan få köpt en elektrisk "öppen" spis till vårt TV rum - Temperaturen i huset är helt värdelös - Fuskbygge hade man nog kallat det hemma :D Här nere är det svinkallt när det är kyligt ute medans övervåningen där vi sover är som en bastu! Så enligt våra beräkningar så kan vi nog dra ner värmen i systemet så det blir mer behagligt där uppe och samtidigt ha det ganska varmt o skönt här nere, med hjälp av en snygg hörn öppen spis (istället för en ful ölkyl ) - allt det för ca 3-400 dollar :D Vi sparar nog in en hel del pengar på att bara dra ner värmen i huset också! Svärföräldrarna köpte en liknande till deras källare och dom är jättenöjda så vi får se :)

Fick jobb från MG igår också, så får se när jag ska hinna få gjort detta :) Tror helgen ser ut som ett bra tillfälle för detta :D Ser fram emot att få använda hjärnan lite ;)

Nu ska jag sätta fart så jag åtminstone hinner med 2 tvättar innan jag måste gå!

Ha en fin Torsdag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar