lördag 26 januari 2013

Lördag och äntligen lite vila :)

Ja nä fy fasen vilken vecka :)

Jag har jobbat bara 20 timmar men det känns som 80...Tisdagen blev ju 5 timmar, kväll, Onsdag var jag ledig men då lagade jag all mat inför Swea mötet så inte så mycket vila den dagen, Torsdag började jag kl 6 (upp kl 4.25) och kom därifrån vid strax efter 14 sen hem, satte mig ner i en timme och sen iväg till Swea mötet hemma kl 23.25, kom i säng strax före midnatt och tog ett tag att somna sen upp 4.40 och var på plats kl 6 igen. Igår så hade jag förstått att min klient gillar att sova lite längre och troligtvis inte vaknade före 9 så hade med mig kaffe, frukost och mobilladdare :) Och det stämde rätt bra igen, vid 9 vaknade han och då var det dags för mig att göra mitt första riktiga försök att få gjort rent mannen och sen få på honom en ny blöja...Jag fick av honom nattblöjan och fick gjort rent honom men sen...jag kunde bara inte få till blöjan på rätt håll och samtidigt rullat honom på rätt plats...trött som jag var så fick jag smått panik, ville ju inte han skulle känna sig obekväm - jag gav upp och sprang och väckte dottern som fick hjälpa mig - det var rullningen som var problemet, dom hade ett speciellt sätt att göra det på som funkade...Åh sicken ångest! Och då menar jag inte faktumet med själva blöjbytet utan att jag inte fick till det!!!! När det var klart så skulle jag ta på honom kläder, han valde dom själv, bruna byxor och en härlig grön flannell skjorta :) En sjuksköterska från Hospice kom och tog hans värden innan klädpåklädning så jag satte igång frukosten, scrambled eggs och bacon under tiden! Han åt frukost och vi satt o småpratade - han hade jättesvårt att få till orden igår, troligtvis för han pratade konstant hela dagen före...Men det gick bra ändå :) Han frågade, kommer du tillbaks imorgon?? NÄÄÄÄ - det tyckte han var synd så kanske man åtminstone var till lite nytta i varje fall! Härlig gubbe med ett stort leende på läpparna konstant :) Men jag är såå glad att inte behöva gå tillbaks föutom i nödfall!!! Alldeles för avancerat för mig!! Och kära syster, småbarn är inte så mycket bättre förutom att man kan snurra runt dom enklare när man byter blöja på dom, men tack för tipset :D:D:D

Så nästa vecka så har jag bara en bokad klient, än så länge - hela onsdagen! Jag blir den fjärde personen som åker dit - det är inte så att klienterna inte gillar personerna som kommer utan mina kollegor som inte klarar av att gå dit - Jag ser fram emot det!!! Vad jag hört är: Ett äldre par, Han är en gammal lastbils chaffis och hon en fru till en gammal lastbils chaffis - deras språk är visst rätt så grovt och skämten grova - Perfekt för en hednisk svenska som mig :D Ser fram emot svordomar och snuskiga skämt!!! Chef-Brad tror jag blir perfekt där :D

Jag ska åka vägen förbi Theresa på måndag tänkte jag, efter Senior Center, köpa med lite goda sötsaker hon gillar och hälsa på - hon har ju frågat efter mig så känner att jag vill säga hej :):)

Idag vet jag inte vad vi ska göra, vädret ska visst bli riktigt fint, Ca 15 grader varmt i med risk för regn i eftermiddag :D Regn det har vi inte sett på månader här...behövligt!

Nu står Brad och fixar frukost åt oss så en bra början på dagen!! Sen får vi se vad som händer, en tripp till Government building till att börja med i varje fall :)

HA en fin Lördag


1 kommentar:

  1. Men så perfekt :D:D Grova skämt är ju inte precis något vi har problem med i familjen hihi. Kunde väl vara skönt ett tag att bara ha en dag i veckan ett tag. Hoppas du får det så denna veckan i varje fall

    Puss
    Mamsen

    SvaraRadera