måndag 21 januari 2013

Måndag, MLK Dag och Morfars födelsedag....

Och inte vet jag än om jag ska jobba eller inte...Ringde till Cheferna igår men dom visste inte säkert. Theresa hade visst fått åka tillbaks till sjukhuset och vart inlagd över natten, vet inte vilken natt men...Så man skulle ju kunna anta att det inte blir jobb idag - men jag vet som sagt var inte ännu!

Jag hoppas verkligen inte dom skickar dit mig om hon är jättedålig, hon behöver ju mer assistans i så fall och jag har ingen lust att vara där om nåt händer...Vi får se helt enkelt!

Senior Center är stängt idag då det är Helgdag, Martin Luther King Jr Day - Parader eller Marader som dom så käckt säger det...och annat sker i stan, inga skolor är öppna och dom flesta är lediga idag, inkl min kära man - håller tummarna för att min dag blir fri också :) Har allt MG Jobb jag måste få gjort och jag måste börja planera matlagningen inför Torsdagens SWEA årsmöte...Jag ska laga all mat så får planera väl! Walmart shopping måste jag få till också...måste få ett slutgliltligt antal deltagare först bara :)

Idag tänker jag mycket på min goaste morfar som skulle ha fyllt 98 år idag...otroligt vad jag saknar honom ofta, när man är här borta så är det inte lika påtagligt att han inte finns längre, så rätt ofta får jag tala om för mig själv att han faktiskt inte är ett samtal bort...liksom en smärre sorg varje gång :) Men nu när jag jobbat med nån som är så förvirrad med smärtor och som hatar livet så är jag ännu mer glad över att morfar bara fick lägga av som han gjorde :):) Men födelsedags tankar får han idag gubben :D

Gårdagen var en riktigt skön dag, jag tog en tupplur framför footballs match nr 1, halvsov nog nästan en timme :) sen var det dags att vakna till liv och påbörja middag. Svärföräldrarna kom vid 18 snåret och vi kollade färdigt på match nr 2 innan vi åt middag och sen gick dom :) Perfekt! Vi la oss till rätta på soffan igen, med tredje delen av Millenium trilogin...Skön söndag kan man ju säga!

Brads plan för dagen är att flytta ut Ölkylen till garaget, alltså möblera om lite där ute och fixa med det - vi tänkte oss en promenad vid Government Building också, men allt beror lite på huruvida jag ska jobba eller inte så jag hoppas på att snabbt få besked om det! Ska jag jobba så får jag skippa promenaden och sätta fart med MG Jobb...

Veckan annars är ju som sagt väldigt beroende på Theresa eller inte...men torsdagen har jag tagit ledigt ändå, måste ju som sagt var laga mat till ca 30 pers och sen infinna mig söderut vid senast 17.30 eller så...Resten av veckan tja...allt är uppe i luften, blir det ingen Theresa så kanske det blir nån annan eller så blir det ingenting, vad vet jag :D

Nu ska jag ta och gå och duscha och göra mig redo för vad dagen nu kan erbjuda :D

HA en fantastisk Måndag (kväll) Och Happy M.L.K Day


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar