torsdag 10 januari 2013

Torsdag kom den också!

Vaknade klockan 4 av Menssmärtor från helvetet!!! Inga PMS denna gången??!! Skumt!! Hur ska man liksom veta vad som väntar då??! Vissa var nog glada för denna förändring (förbättring) :D

Jag hade förstås huvudvärk hela dagen igår...

Gårdagen:

Skype med syster gjorde ju morgonen riktigt mysig, sen efter många om och men lyckades jag boka samma hotell i Macclesfield som Mamma och syrran - så nu kan vi partaja på rummen i Mars :D

Och Jo sen har jag har kommit på vad som är värre än en arg och skrikande, enveten Theresa...En Theresa i smärtor!!! Fy skjuttan vilken jobbig dag det var igår! Kom dit och det var tveksamt om vi skulle kunna åka till Seniorcenter med hennes smärtor, men jo hon pallrade på sig kläder och vi åkte! Hon höll humöret uppe medans vi var där men sen sa hon att hon ville åka hem...(har nog aldrig hänt förut) Hon satte sig i soffan och efter 20 minuter sov hon! Hon sov i en timme sen vaknade hon och började stöna och stånka av smärta...Jag försökte få henne att sätta sig rakt, lägga sig ner, sätta på värme, lägga kuddar och filtar till rätta...inget hjälpte! I en och en halv timme satt jag bara där bredvid och lyssnade på jämrandet! Jag gjorde det förbjudna och frågade om hon behövde sitt extra piller, smärtstillande men inte den starka modellen som är receptbelagd utan en annan...10 gånger frågade jag innan hon sa att ja tack!!! Jag gick till och med och hämtade det åt henne ( det får jag inte = Löjligt ) Efter en timme började den hjälpa, då var jag helt slut!!! När hon kände sig lite bättre så övergick smärtorna till ilska :) Hon skulle ringa sin dotter och skälla ut henne för hon inte gjort hennes räkningar i tid (Det hade hon ju såklart gjort)...Jag försökte avstyra men det gick inte. Nancy kom hem och hon var fortfarande helt vansinnigt arg! Sen försvann det lika fort som det kom och hon gav mig en stor kram innan jag gick :D Förvirrande dag!!!!

Hoppas det är bättre idag och kanske det där med Yoga inte var en så bra idé??!!!

Jag satte på Heavy Metal på högsta volym för att bara tysta skallen på vägen hem :) Stannade till och handlade och sen hem! Vi åt fiskpinnar, som faktiskt smakade fisk, till middag :) Riktigt smarrigt!! Vi kollade ett avsnitt av The Layover med Anthony Bourdain sen somnade vi alla på soffan! Jag vaknade till här nere vid 23 tiden och gick upp o la mig....sov gott fram till 4 som sagt!

Idag ska jag åka vägen förbi banken och affären på vägen till Theresa, sen är det bara o hoppas att smärtorna och humöret är under kontroll idag....Lika Spännande varje dag!

I morse så var jag glad över våra värdelösa nyheter här, dom sa det att det är så klart och månen och Venus är perfekt i linje så gå ut och titta...Det gjorde jag och jösses vad fint det var :)



Nu ska jag göra mig redo för dagen....Hoppas ni får en riktigt fin Torsdag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar