tisdag 8 januari 2013

Tisdag, inte mycket bättre start idag!

Dom vill ha skattepapper på CSN - dom som Brad skickade in i helgen till IRS....Dom ville haft dom i April därav mina straffavgifter! Jaha så ännu en anledning att va förbannad på Marty - Brads skattekille - han kostar mig 20000 kr :) Blä vad irriterande dom är!!!  Kolla här vad jag fick för svar!!!!!!!!!!!!:

Skicka med en kopia av ditt Record of Account för inkomståret 2011 från Internal
Revenue Service (IRS). FINNS INGET!

Beskattas du tillsammans med din make måste du även skicka med bådas Wage and Income
Transcript. Det måste du göra för att vi ska kunna skilja på era inkomster. Om du
inte kan styrka din och din makes inkomst, kommer du ses som ensam inkomsttagare
av inkomsten på ert gemensamma taxeringsbesked. VA??? ARBETSLÖS INGA INKOMSTER ALLS OCH ENSAM INKOMSTTAGARE??!!

Har du eller din make inkomster i form av näringsverksamhet eller kapital, måste
du skicka med samtliga bilagor till Form 1040 (Schedules). ÄR INTE STUDIELÅNEN HELT PERSONLIGA VAD HAR DOM MED BRADS GREJER ATT GÖRA???

Har du inte deklarerat för inkomståret 2011, måste du skicka med ett Verification
of Nonfiling tillsammans med ditt Wage and Income Transcript. Intygen kan du beställa
från IRS. Beskattas du tillsammans med din make har du deklarerat och kan därmed
inte beställa ett Verification of Nonfiling. JAPP DEKLARERAT SOM UNEMPLOYED MED 0 I INKOMST!

Du kan beställa alla intyg från IRS:

1. Genom att skicka in blankett 4506-T till IRS. Blanketten finns på IRS webbplats:
http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/f4506t.pdf. Wage and Income Transcript är punkt 8
på blanketten 4506-T. NÄ DET KAN JAG INTE FÖR PAPPREN ÄR INTE KLARA ÄNNU"

2. Genom att ringa IRS på telefon 1-800-908-9946 (gratis inom USA). TELEFONRÖST SOM SÄGER INGA INCOMES REGISTERED!!!!!!!!!!!!!!!

Ja fattar ni eller, Vad skönt att dom vet hur allt funkar där hemma!!!???

Ja ja nu har jag skickat ett svar och bifogat skattepappren så får vi se vad som händer :D

Gårdagen var en helt ok dag faktiskt!! Tror Theresa var glad o se mig :)

Vi åkte och åt lunch på Wendys sen till Walmart för massa shopping hon inte behövde men ok....Sen sa hon: Kan du köra mig till Sprit affären :D Ja men visst...Hon roffade åt sig en Whiskey och vi åkte hem - hon slet fram ett glas och hällde upp en redig drink!!! Shit tänkte jag det här är ju inte så bra...tack o lov så ville hon byta glas så jag kunde hälla ut lite grann, innan hon fyllde på med ginger ale :) Sen la hon till lite vatten också så i slutändan så var det inte så mycket sprit i glaset men ändå :D Hon tog 2 ordentliga klunkar sen sov hon som en stock :D Hon gömde flaskan såklart, inte så väl, men gömma den skulle hon! När hon vaknade så hade hon ont i magen som skjutton så jag sa det till henne att vi kanske måste berätta om din lilla extra treat idag....Nä säger hon jag överlever nog - jag fick ju skvallra i varje fall såklart så risken är väl att hon är förbannad som skjutton idag :)

Idag blir mina arbetstider lite annorlunda...Theresa ska gå på Senior Yoga kl .10,15 så får börja kl 10 och sluta kl 15 - härligt!! Efter yoga är det lunch på seniorcenter så dagen lär inte bli så lång idag :)

Vi åt rester av Kinesmat igår och kollade på ett avsnitt av No reservations - väldigt slappt! Jag var trött så passade perfekt!!!

Nä nu ska jag sätta lite fart, måste ju åka 9.30 idag så vi hinner!!!

Ha en fin Tisdag (Kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar