måndag 28 januari 2013

Måndag och en lite lugnare vecka, tror jag :D

Gårdagen...

Vi åkte till Government building för en härlig promenad, kom hem och jag satte fart med MG listorna. Brad började planera sitt hyllbygge i garaget i väntan på svärföräldrarna som kom men kompressor och grejer för att fixa mina däck :D Fick ta en liten paus och vara social - sen var det dags igen...

Brad spenderade dagen i garaget och jag framför datorn - härligt med helg! :D

Mina filer gick sådär, har fått en kass fil som måste redigeras innan inläsning och varja gång man börjar bråka med dom så är det nåt annat som pajjar...Hade lite tur att Min goa Excel wizard, Fiddsingen var online och kunde hjälpa mig med en formel och det blev perfekt!! Men sen när jag skulle läsa in så funkar inte en annan kolumn - en del av artikelnumren börjar med 0, en del har till o med 4 st 0 innan resterande nummer och excel fixade inte läsa det :) Så ett artikelnummer som är: 000029752 blir 29752 - matematiskt logiskt såklart men inte annars! Jag försökte med allt, formaterade om cellerna, kopierade innehåll och la i en ny kolumn, försökte manuellt ändra några stycken med rätt format men nä - det funkade inte så - idag har jag o göra igen :D Jag kommer ihåg att vi hade samma problem för 4 år sen, men kommer såklart inte ihåg hur vi löste det...Problemet med att bara jobba med vissa saker en gång om året...Ska läsa igenom alla mina små noteringar och hoppas att jag var smart nog att skriva upp det :D Spännande värre! Dessutom säger dom på kontoret att allt inte lästs in så får gå igenom och kolla det också...

Förutom MG jobbet idag så blir det Seniorcenter jobb, lämna tillbaks ett par byxor på Kohls, handla lite godsaker och åka upp till Theresa en sväng, vägen förbi frissan och boka en tid ( ser förjävlig ut och fick preentkort av svärmor i julklapp ) Sen måste jag vägen om Verizon store och be dom rensa min telefon...Helt plötsligt kl 1.37 en natt så gjorde den slut på all min data...jag måste ha en kass APP eller nåt virus eller nåt i den dumma smart phone skiten :) Helt galet!

Ska försöka tvätta lite i eftermiddag också...Imorgon hoppas jag att kunna städa hela dagen!!! Onsdag blir det ju jobb...så man får passa på! Behöver åka och storhandla också denna veckan - har inte så mycket reserver i frysen av nån anledning :)

Nä nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen sätta lite fart så jag får nåt gjort innan jag måste iväg!!!

Ha en fin Måndag (kväll)



1 kommentar:

  1. Fullt ös verkar det vara "over there"!
    Ha du oxå en härlig Måndag!

    SvaraRadera