tisdag 22 januari 2013

Tisdag morgon...varmt ska det bli

Typ Jeans och T-shirt väder :D Ca 18 grader och sol...Imorgon ska det bli ca 22 :D Jösses sicka skillnader, -22 förra veckan +22 denna :) Sen i nästa vecka kommer det väl snö och minus igen - Colorado....

Så igår ringer Chef-Brad - är du redo för nytt skift ...Ja men det får man ju vara ...Men jäklar sicka skittider!! Idag 17-21 och på torsdag (varför torsdag av alla dagar?!?! ) 06-14.00! 06 det betyder ju att jag måste åka hemifrån 5.20 eller nåt...usch o fy. Sen ska man hem och bara packa ihop allt och iväg på årsmöte - kommer vara väldigt pigg o vaken den kvällen :) Denna klient är smått känd av familjen dock, en av farfars vänner! Han har väl fått 4 stroker vid det här laget och sitter i rullstol, så igen undrar jag ju om vi verkligen är rätt forum för klienten? Jag har ju ingen som helst träning i vissa saker så vi får väl se hur detta går! Han är smått döv och har svårt att prata men han är åtminstone inte dement så kanske inte lika påfrestande!

Har inte hört nåt mer om lilla Theresa - så vet inte om hon kommit till Hospicet eller om hon ens är kvar i livet...antar jag hör nåt när det finns nåt att raportera eller kanske inte!

Gårdagen var en fantastiskt skön dag...Temperaturen steg under förmiddagen och när Linda o Mike kom för att hämta Björn så var det så skönt så vi satt ute i t-shirt - med en öl såklart! Efter dom åkte så satt vi kvar där ute och njöt i ett par timmar och sen grillade vi Fläskfilé och grönsaker - nästan sommarkänsla :D Vi åt, men då var det lite kyligt så vi fick gå in för själva middagen :) Diskade undan och sen körde vi på med 3.e delen av Millenium, vi fick spola tillbaks lite då vi båda somnade under Chapter 5 sen körde vi på med chapter 6 - sicka bra filmer det är!!! Blir så sentimental då dom filmade så mycket i Göteborg under dom två sista filmerna...utanför mitt gamla hus och runt Järntorget och Linné...Åh vad jag saknar mina gamla domäner! Känns sjukt att tänka på att jag nog aldrig kommer bo där igen! Tur man har bättre väder här i varje fall :D:D:D:D

Idag får jag köra på ordentligt...iväg och handla all mat inför Torsdagens middag och även handla hem en massa...sen måste jag tillbaks hem och köra på med lite MG jobb innan jag måste åka och jobba vid strax efter 16...Blir nog bra!

Nä dags att sätta fart här tror jag, äta lite, dusch och sen iväg!

Lite bilder från igår så ni ser att jag inte ljuger :D:D:D:D:D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar