lördag 19 januari 2013

Lördag och ännu en varm o skön dag :)

Ungefär samma som igår och då kunde man sitta ute i linne, mitt på dagen och i solen såklart :) Men ändå!!! Det är det som är så fantastiskt här, skiner solen, ingen vind så kan man sitta ute och njuta i bara några få plusgrader :)

Idag ska vi åka till Colorado Springs, en promenad med alla hundar och sen troligtvis iväg till Cripple Creek :D Gambling Håla i bergen....Hihihi kul som fan! Aldrig varit där! Ska bli härligt att hänga lite med Kris o Charlotte dessutom! Vi stannar såklart över natten så vi inte behöver tänka på att köra hem i kväll!

Gårdagen...Jösses!!!
Jag hade sån huvudvärk så jag funderade allvarligt på att ringa och säga att jag inte kunde jobba...men tänkte det att, jag åker ut och handlar det jag måste, hem och stoppa i mig lite superpiller, en dusch och funkar inte det så får jag ringa...Men när jag sitter i bilen på väg till affären så ringer Kelly, Theresa hade ramlat och slått i huvudet kvällen innan!! Dom hade fått åka ambulans till akuten - men blivit hemskickade efter några timmar då allt verkade ok! Men på morgonen hade Theresa inte varit kontaktbar så dom beslutade att ta med henne tillbaks till sjukhuset = Inget jobb för mig!!! Och hur glad jag än var att inte behöva jobba så var det ju inte riktigt så man vill få en ledig dag!
Det sista jag hörde så fick hon komma hem igen i varje fall, men jag har ingen aning om hur hon mår eller är...får ringa o kolla läget sen, man känner allt lite oro för nån man spenderar alldeles för mycket tid med!!!

Jag åkte i varje fall hem efter handlandet, fixade med tvätten innan jag stoppade i mig 2 superpiller och la mig raklång med en våt handduk över huvudet...Låg där i nästan en timme innan jag pallrade mig upp och fixade nåt att äta! Jag mådde ju smått illa så var inte så sugen på mat så blev snabbmakaroner med ketchup :D Jag mådde bättre men inte helt bra...fick städat undan lite och tvättat klart i varje fall :) Satte mig ute i solen med en öl och tänkte att det hjälper nog bort det sista ;) Det hjälpte men jag mådde inte riktigt helt hundra på hela dagen...Nick och Michelle kom över och vi satt och babblade på innan vi åt, smarrig Pei Wei - kinesmat :) Efter maten så babblade vi på mer innan vi körde på med lite Bords Kubb :D Hur kul som helst och jäkligt mycket svårare än man tror :D Vi hade en väldigt trevlig kväll, sällskapet gick strax efter midnatt så ganska lagom en fredag kväll :) Vi var båda skittrötta så gick o la oss och sov ganska omgående!

Jag vaknade kl 7 eller min hund väckte mig kl 7 :) Jag gick upp matade hundarna och sen blev det skype med mamma till morgon kaffet! Bra start på dagen!

Nu väntar jag på att maken ska komma upp så vi kan lägga upp planen för dagen, vi behöver åka förbi Brad´s vän och tillika delägare i Hyreshuset, för att skriva på lite papper på väg ner till Co Springs...Så kanske en mindre promenix i området då vi ska ta en längre där nere sen...Vi får se!

Jag mår i varje fall bättre idag så ser fram emot att komma iväg o ha lite kul :D

Imorgon kör vi hem när vi vaknat, svärföräldrarna ska komma på middag, har knappt sett dom sen killarna åkte hem för 2 veckor sen - helt galet :) Så det ska bli väldigt trevligt! Sen vet jag inte huruvida det blir jobb på Måndag eller inte, Brad är ledig då det är MLK day - Martin Luther King Helgdag...så hade vart skönt med en dag ledigt - eller snarare en dag ledig så jag kan göra MG Jobbet :D:D:D:D:D:D

Nä nu ska jag lyfta på arslet och sätta fart...Här får ni lite bilder från Kubb turneringen igår kväll :D Vi vann föresten ;)

Ha en fin Lördag (kväll)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar