måndag 14 januari 2013

Jaha då var det måndag igen...och kallt igen, -16

Var - 19 när jag gick upp!

Kan inte vara nyttigt att känna sig så här anti med att gå till jobbet!! Det som stör mig mest är att orsaken till att jag sökte detta jobbet var ju att jag ville känna att jag gjorde nåt bra och betydelsefullt och därför skulle känna mig såååå bra efter en dag på jobbet, även om lönen inte är den bästa - Kanske det inte är för mig detta, man kan ju inte bara välja bra och roliga personer att jobba med!!!?? Japp kanske dags att erkänna sig slagen??! Eller är det dags att tala om för familjen och Visiting Angels att dom tagit sig vatten över huvudet med just denna klient och våran service - hon behöver ju uppenbarligen mer hjälp än vad vi enligt papper och kontrakt kan ge?!?!?! Jag ger det denna veckan, om Theresa är lika dålig och upprörd hela denna veckan så är det nog dags för ett möte....

Gårdagen....

Ja inte gjorde vi mycket :) Vi gick på promenad med Bode i kylan, kom hem och småtittade på football matcher...Linda och Mike med barn tittade förbi när dom hade hämtat Björn...Det var trevligt att se dom en liten stund! Det är skit att dom bor så långt borta nu :) Bra för dom men inte för mig :D:D:D:D:D:D Jag fixade lite middag efter dom gått och vi tittade på lite tv...Det var den dagen!!

En skittråkig helg, men jag hade verkligen ingen ork till nåt annat så säkert precis vad jag behövde!!!

Brad fick lite sovmorgon och åkte precis iväg, Jobbintervju!!! Vi får se hur det går och om det är nåt han vill göra när det väl kommer till kritan...:)

Själv ska jag spendera veckan med att verkligen fundera på det här med jobbet...jag har aktiviteter både Tisdag och onsdag kväll så kanske det gör under med humöret också! Till helgen är det dags att göra mat inför SWEA årsmötet...ca 30 personer Kycklinggryta, så måste iväg och handla allt inför detta så jag är redo :D Blir nog bra!

Nä nu ska jag gå och försöka hitta lite frukost och sen göra mig i ordning, Senior Center innan Theresa idag som alla måndagar...:)

Ha en fin Måndag (kväll) och håll tummarna för en glad och trevlig Theresa idag :D









3 kommentarer: