tisdag 29 januari 2013

Tisdag och snön ligger vit och vacker på marken :)

Fantastiskt vackert är det med snö - ska det nu vara vinter så borde snön ligga där hela tiden tycker jag :) Vi fick väldigt mycket mer snö än vad dom förutspåtts, verkar faktiskt ha kommit mer i Norr för en gångs skull :D

Gårdagen spenderade jag först på Senior Center och sen tog jag en sväng förbi Verizon store (Slacker Radio Bye bye - den som sugit ut all data ur telefon )  och Kohls...kände mig stressad då jag inte får till MG Jobbet riktigt, nya Excel är värdelöst! :D Så det blev inget besök hos Theresa och inte heller en sväng förbi Frissan...ska ringa frissan idag och Theresa får bli när jag får Frisstid tror jag - Hoppas hon inte går o trillar av pinnen innan jag får tummen ur....Jag spenderade hela eftermiddagen med att först försöka lista ut varför vissa produkter inte lästs in...kändes lite Dejavu - och ta mig skjutton exakt samma produkter som inte ville läsas in förra året - då gjorde jag dom manuellt, är bara ca 100 produkter så går ganska snabbt, gör nog det igen...sen rev jag håret resten av eftermiddagen med att försöka lösa så nollorna i excel stannar kvar - Produktnumren startar ibland med 0 och det vill sig bara inte i nya Excel - GRRRRRRRRRRRR Fick till så att alla produkter fick noll framför sig men det vill jag ju fasen inte!!! Hittade massa tips sidor online om problemet men inget funkar ju ändå - så trött!! Excel Guru Fredrik får inkallas igen :D

Idag ska jag INTE som planerat bara vara hemma och städa o tvätta - Nä jag måste iväg till nya klienten och presentera mig - så kl 9.30 måste jag ge mig ut i det värdelösa väglaget ( som sagt inga vinterdäck här borta så lite Rallykänsla i snö - har ju  dock luft i däcken nu så det kanske går bättre då ) Förhoppningsvis så tar det inte allt för lång tid, så jag hinner fixa lite här hemma när jag kommmer hem! Måste ju fortsätta med dom jäkla filerna också :D Imorgon ska jag ju nog jobba hela dagen så resten får bli slutet på veckan...

Jag tror att jag måste sätta fart här, dags att duscha o göra mig i ordning, kanske slänga i en tvätt innan jag måste ge mig iväg...

Japp jag måste erkänna att jag saknar hemmafrulivet en aning :D :D:D Det här med att jobba är väldigt överreklamerat ;)

Nu sätter jag fart, ha en fin Tisdag ( Kväll )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar