fredag 1 februari 2013

FREEEDAG!!!!!!!!!!!!!!!!

Morgonen påbörjades med det vanliga tjaffset med CSN - dom är verkligen helt fyrkantiga som mamma säger :D Dom kan ju fan inte läsa - eller gå utanför sin lilla box...Antar att folk som jobbar där är folk som inte får jobb på typ nån bank för dom inte äger några sociala kompetenser eller kan använda hjärnan på ett konstruktivt sätt eller gå runt saker för sitt eget bästa :D - Ironi om nu nån från CSN läser detta, förstår att det kan vara svårt att förstå :D

Som sagt,  Jag äger ingenting vare sig här eller i Sverige. Så ett erbjudande om halva beloppet borde dom liksom hoppa på och acceptera...men nä vi ska vara fyrkantiga och stanna här i vår lilla box - inte konstigt att dom har såna problem att få in pengar...Kan ju säga att jag betalade stora belopp under de åren då räntan var extrem, så bara räntepengarna dom fått från mig - är nog mer än halva beloppet :D

Ja ja, jag har nästanbestämt mig för att bli en Outlaw :D Ska bara kolla så dom inte kan kräva min man på nåt först :D Tar dom inte mitt erbjudande så önskar jag dom lycka till i jakten på mina pengar, det blir inte ett öre :D HA!!!!!!!!!!

Och nu kom det hot med Svea Inkasso, det är det dom använder och inte kronofogden som hemma...hmmm Kronofogden vågar jag tampas med...Nån som vet vad dom kan göra i USA????? Jag äger ju inget här heller har en känsla av att om något så är dom lättare att ha att göra med än CSN ändå...Erbjuda dom hälften av hälften av pengarna så är dom säkert nöjda! Kanske ska föregå till och med och förklara att jag erbjudit CSN halva beloppet och att dom vägrar...

Kanske får tänka på detta lite till...men nu när jag varit en sån bitch så kan jag ju inte vika mig oj följa..usch denna stolthet :D

Gårdagen...

Jag jobbade på här hemma med MG och tvättade undan resten av tvätten - skulle träffat Anna-Karin och Linnéa för en liten koll på ställen vi kan ha SWEA möten på och naturligtvis umgåtts lite över en öl eller två...Men Linnéa var sjuk så vi fick skippa det och ta det i nästa vecka istället...Så jag blev hemma på kvällen!! Vi planerade vår Englands resa och försökte fundera ut Sverige besöket i sommar också! Brad och jag ska inte åka samtidigt! Jag ska åka tidigare i sommar och han kommer och möter upp senare! Perfekt tycker jag! Då kan jag utan ångest bara umgås med familj och vänner hemma, inte känna jag måste hålla honom nöjd med resor och annat :D Lysande!!!

Idag har jag en bra dag framför mig :D

Kl 11 ska jag till frissan - har inte klippt mig sen i somras :D Fick ett presentkort av svärmor i Julklapp, så det räcker till och med till lite färg :D Tjohooooooooooo man kanske kan sluta se ut som en trist råtta i håret för ett tag!!

Efter frissan ska jag träffa Farfar för lunch, vi har inte hunnit luncha på länge - sorgligt!!!! Så en helt perfekt dag i lugnets tecken - Kan inte jobba med den sista Excelfilen då den är lösenordsskyddad -- går inte att redigera :D Så det får bli nästa vecka då jag inte fått en ny fil eller ett lösenord....Eventuellt ska jag ta en sväng in och se hur Theresa har det efter vår lunch...känns som jag borde fast samtidigt är hon ju jobb, svårt att hitta linjen mellan jobb och privat i detta yrke...

Imorgon ska jag och svärmor åka o shoppa lite, söndag är det Superbowl - tja fullt upp :D

Nu ska jag ta och sätta mig och googla huruvida CSN kan bråka med makens saker eller inte - funderar på att betala in halva beloppet och bara säga hörs om ett par år :)

Vi får se ....Bitchdomness känner att stoltheten efter varit helt obstinat inte kan vika sig helt :D

Vi hörs imorgon, Ha en fin Fredag (kväll)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar