fredag 8 februari 2013

Fredaaaaaaaag!!!!!!!!!!!!!!!

Idag ska jag jobba hos mitt roliga par...Chef Brad ringde igår och bad mig prata med Dorothy...Bob hade ringt och vart så upprörd över att hon inte använder sin rullator hemma, hon ramlade hemma häromdagen, så dom vill jag ska prata med henne - HA lycka till säger jag - så jag sa det till Brad att kanske jag använder mig av ful taktik, tror det funkar bättre...Han bara men nä det ska ju inte behövas, ursäkta mig men har det funkat med rim och reson innan?? Nä sa jag jag ska tala till hennes självständiga envetenhet ( Hon påminner väldigt mycket om min kära mormor ) Så istället för att säga till henne att du måste använda din rullator för du är gammal o skruttig och ramlar bla bla, så ska jag säga - vill du få tyst på den jäkeln?  / Bob alltså ) Bara använd saken så han slutar tjata på dig och ni får det lite lugnt här hemma!!! Vi får se...om det funkar bättre! Jag vet ju att jag kommer bli precis lika enveten som henne så tänker vad som skulle funka bäst på mig :D:D:D:D Usch för självinsikt :)

Igår så blev det en fullspäckad dag, jobbade på här, fick jaga hund och stoppa droppar i öronen på honom, jobbade på, sen fick jag åka till Petsmart och sen till svärmor! Vi tog Bode på promenad och sen åkte jag in mot stan! Ett par trevliga timmar med goa tjejerna  på ett nytt hak :) Trevligt ställe, med mycket att välja på!!! Sen hem till svärföräldrarna, hämtade Bode och sen hem igen - var hemma vid strax efter 20 och då la vi oss på soffan och kollade på semesterhus köp, på HGTV :D sånt jag kollar på när maken inte är hemma - såg varmt och skönt ut :) Jag låg och gosade med min hund till nyheterna efter det, men dom var så tråkiga så jag somnade :D Innan Brad kom hem - WOW!!!!!!!!!!!! Brad kom hem strax efter 22.30 och då hade jag precis somnat gott på soffan ;) Vaknade till men somnade om lika snabbt igen, gick först o la mig i sängen vid midnatt....Fullspäckad men trevlig torsdag :)

Så idag blir det först jobb, sen Costco, hem packa upp allt och sen middag på El Jardin med svärisarna :D Det är fullt upp!!! Imorgon ska jag försöka få jobbat lite med mina MG filer, ett litet hack i flödet igår...så får döpa om lite saker och sen läsa in en fil igen - bör gå ganska så snabbt, men nåt brukar ju alltid bråka så...Imorgon kväll så blir det en kväll hos Linda, så hoppas inte snöstormen kommer in för tidigt - jag kör bara inte bil i snöstorm, speciellt inte min bil :) Kan köra dagen efter i snö men inte i själva stormen :) Håller tummarna, ser fram emot lite myspys :D

Nä nu ska jag ta och gå o äta lite frukost, göra mig i ordning för att sen åka o jobba :)

Ha en härlig Fredag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar