måndag 4 februari 2013

Måndag igen :)

Ja jösses, denna helgen gick snabbt ...Hade en jättetrevlig Lördag med svärmor på shopping turné - Bild på klänningen:

Syns väl kanske inte helt perfekt på bild men med ett par svarta boots och tights så blir det nog kalas :D Söndagen började med en härlig promenad, vädret var underbart, småkyligt men solen sken så kändes inte så kallt...Solen försvann såklart lagom till vi skulle påbörja våra yardgames...det var så kallt så det fick räcka med 3 omgångar kubb - fast å andra sidan, 3 omgångar kubb, med en varm tröja på bara, i början på februari, inte så man kan klaga direkt :D Efter kubb turneringen så var det dags för Superbowl, massa rolig reklam och artister m.m - superbowl är riktigt kul :D Ravens vann :D Helt ok, känns ju bättre nu i efterhand med tanke på att det var just dom som kastade ut våra Broncos från slutspelet ;)

Denna veckan vet jag inte riktigt hur mitt schema ser ut, lite irriterande faktiskt :) Idag ska jag i varje fall till Senior Center, och sen hem och fixa lite MG jobb...Fick mer listor därifrån också så en hel del att pilla med denna veckan - Daniel - be prepared, den ena filen satt jag i timmar med sist då dom gulliga tyskarna alltid sätter . istället för , i belopp - blir lite galet om man säger så :D Fredrik hjälpte mig till slut förra året med att få det rätt, men han har ju ingen excel längre så får inkalla min nya hjälte :D Jag fick lösenordet för den andra filen så kan köra på med den också...massa jobb :)

Morgonen började med ett svar från CSN - Vi har mottagit ditt ebrev som en överklagan...Huh??!! Ja ja jag antar dom äntligen kunde läsa  och insåg att dom var idioter :) Ska skicka in ett intyg från vår Taxguy att han var sen med våra papper i år och att det är hans fel vi inte kunde skicka in dom - fast det verkar ta lika lång tid för honom med detta intyg som med själva skatterna så jag vet i fan :D Årets skatt ska inte Marty göra det är ett som är säkert, jag har redan inkallat min skattetjej, som hjälpte mig starta mitt företag :)

Så förhoppningsvis så får jag en vecka utan CSN agressioner i varje fall - måste köra en Costco när jag får en ledig stund också, blev ju som sagt var inget i helgen :) Nån kväll ska det bli happy hour också - :D

Min hund är helt slut efter gårdagen, vi tog som sagt var en lång promenad på morgonen och till skillnad från vissa andra :

Så går och springer vår hund hela tiden - detta par stoppade sin Mopps eller vad det nu var i sin lilla Sulky så fort dom kom ur bilen, i slutet så gick faktiskt hunden lite grann men för övrig så promenerade dom en av sina hundar och den andra fick åka barnvagn :D:D Hysteriskt roligt :D
När vi kom hem så satte vi igång och fixade ordning inför superbowl party så ingen vila för Bode - sen kom Björn och lekte och vi hade full fart hela kvällen - vilket lämnar vår Bode i detta tillstånd idag :D
Nu ska jag gå och äta lite frukost och sen göra mig i ordning, ska ta vägen om banken på vägen till Seniorcenter också :)

Ha en fantastiskt bra Måndag (kväll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar