onsdag 20 februari 2013

Onsdag, ska det faktiskt bli snö idag??!!!

Kallt och grått där ute så frågan är...kommer snön missa oss igen eller blir det vitt och fint???!! Vi behöver verkligen snön, torkan är förödande som det är nu!

Idag ska jag iväg och handla en snabbis, sen hem och sätta fart med MG jobbet - inget annat jobb idag :) Ta fram dom sista pappren inför skatte mötet med Brittany och boka en dag med henne! Brad ska laga middag ikväll, han hittade ett recept på Hunter style chicken - så det blir spännande :) Nåt annat kul lär ju inte hända idag :D Kanske en tvätt eller två...

Imorgon blir det också MG jobb och sen beroende på vädret så ska jag på IKEA möte på kvällen - är det snökaos så vägrar jag åka ner dit, har det lugnat sig så åker jag tidigt så jag slipper trafiken!

På lördag åker Brad iväg - kommer tillbaks Tisdag kväll ...vad ska jag göra för nåt typiskt " har huset för mig själv" grejer???!!! Låta bli att duscha är ju självklart och allt som har med det att göra, låta bli att borsta håret och såna saker :D Äta godis till middag samtidigt som jag kollar på nån Chic Flic? :D Vad mer kan man göra som jag ofta tänker jag saknar med att inte bo själv men inte kommer ihåg nu?? Tips tack!!!

Gårdagen var spännande...

Jag kom till Bob och Dorothy vid 10...Dorothy var i tårar för Bob hade skrikit åt henne! Oj oj oj, då vet man vad man har att vänta :) Dom är verkligen som katt och hund - hela huset fullt med katter och hundar också ;) Jag tog och packade ihop Bob och vi drog iväg på ärenden...som vanligt var han en ängel! Vi åkte till Office Max och köpte en ny räknemaskin till Dorothy ( uppenbarligen hade han dåligt samvete över sitt skrikande ) Sen till PetCo och köpte massa mat och saker till hundarna...sen iväg till King Soopers, hämta medicin och handlade mat :) Där så fick jag själv erfara en liten skrik Bob... Jag sa att men Bob, osten är här borta - Nej det är den fan inte den är där nere kom igen nu!!! Okidoki sa jag och knallade vidare :) Sen skulle vi köpa potatismos och gick till frysdisken, såklart hade dom inte det moset Bob ville ha - och jag försökte hitta nåt likvärdigt...Då kom skrikfest nr 2 : Jag sa ju för fan IDAHO Potatis vad är det du inte förstår??? Hade jag velat ha den där skiten så hade jag väl för fan tagit den!!! Jag försöker såklart hålla mig för skratt...samtidigt så säger jag varför skriker du på mig för,  helt onödigt :) Varpå Bob tittar på mig med sorgsna ögon och säger: Förlåt Cia, dom här medicinerna gör mig Goofy, förlåt att jag skrek på dig!! KORS I taket, inte vad jag väntat mig! Sen fortsatte vi vår shopping och Bob stannade till med jämna mellanrum och bad om ursäkt igen. Jag försökte lugna honom och säga att det gör ingenting Bob, oroa dig inte för mig! Varpå han säger, du får inte lämna oss du också bara för jag har sånt humör :D Ingen fara - jag är inte så känslig :D Efter detta åkte vi hem och Bob berättade för Dorothy att han skällt på mig också och att det var medicinerna ;) Jag fixade honom lite lunch innan jag drog iväg :D Jösses vad roliga dom är, dom här två :D

Ska bli kul att se vilket humör dom är på på Fredag :D

Jag åkte hem och fixade lite med MG jobbet, innan jag förberedde middagen, rester deluxe - blev lyckat :) Det var den dagen det....

Nä nu ska jag ta och gå och rensa kylen så jag kan gå ut med sista skräpet :)

Sen dags att sätta fart med dagen!!

Ha en fin Onsdag (kväll)

4 kommentarer:

  1. Hahaha du är nog en av få som klarar av den där Bob!
    Jag skulle, om C var borta, sitta i pyjamasbyxor, äta glass och titta på all TV som jag tycker om. hehe

    SvaraRadera
  2. Han är ju jättegullig, lite humör bara :D:D Ungefär så jag tänkt mig spendera dagarna då - funkar bra ;)Fast fasen nu kanske jag måste duscha o så på söndagen ändå, om jag ska komma o hälsa på dig menar jag :D

    SvaraRadera
  3. underbart att läsa om din gubbe och gumma:) låter faktiskt lite som mitt jobb ibland;) fast utan ursäkterna då...

    När Karl är borta äter jag soppa varje dag, skiter i att komma hem utan stannar i stallet till kvällen, tittar på engelska deckare och vampyrfilmer (gärna queen of the--- flera gånger)och går och lägger mig väldigt stidigt utan dåligt samvete:)

    SvaraRadera
  4. Japp dom är som två småbarn i trotsåldern så förstår helt o hållet likheterna :D:D:D:D

    Hm...så jag borde köpa massa gott vitt helt innehållsfattigt bröd och äta bara det och sallad med massa dressing:D Låter väldigt bra och sen godis till efterätt :) Och kolla på saker på dumburken som Brad hatar ;) Jag ser fram emot mina gräsänklingsdagar :D

    SvaraRadera