fredag 15 februari 2013

Fredag - idag blir det lite lugnare...

Ska bara jobba först :D Sen hem och jobba mer...Men ikväll ska vi på retur middag hos Svärföräldrarna...Roger och Raida kommer tillbaks från Mexico i eftermiddag och imorgon åker alla 4 hem igen...Så man får passa på!

Dagen igår...jo jag drog iväg på morgonen, snabb sväng förbi Kohl´s sen till SeniorCenter för att fira av Ellie...från det jag åkte tills jag kom dit så hann stormen komma in...vinden ven när jag gick ur bilen och man kunde verkligen se linjen norröver - bilden gör det inte riktigt rättvisa men:

 
När jag lämnade Senior Center så flög det snöflingor i luften - När jag kom hem låg det snö på marken - mindre än 15 minuters bilresa! Det blåste verkligen rejält så hundluckan stod rätt in och det var kallt här hemma! Jag fick sätta igång "brasan" men det räckte inte så för första gången sen vi köpte den så fick jag även sätta igång värmen! Kan ju säga att det blev inte så mycket med snön, den låg som ett tunt puder på marken - inte mer!

Jag åt lite lunch och sen satte jag fart, städade på och fixade lite fint, sen blev det pannbiffar för en armé och efter det skalade jag potatis, och fixade alla grönsaker till Rostning i ugnen! När jag var klar med det så blev det sås - allt förberett och klart!! Hade lite tid efter det för att städa upp köket och sen lite sitta ner tid innan gästerna kom!

Mormor och Morfar har inte varit här sen jag jösses vet när, så alla vi gjort var nytt för dom! Så det blev lite rundtur och trevligt - Vi satt nån halvtimme och pratade över en drink innan maten var klar...mycket prat och trevligt var det :) Kathy hade gjort efterrätt så efter maten blev det kaffe...kl 9 åkte dom hem och vi satte oss ner och kollade på nyheterna - sen sov vi gott på soffan :D :D Tilläggas ska väl att Brad tog hand om disken och undanplockningen - väldigt uppskattat!!!!

Idag blir det som sagt var - Bob och Dorothy jobb sen hem och MG jobb - vid 18 ska vi vara hos svärföräldrarna på middag...Inte mycket annat som hinns med! På Måndag är det helgdag så vi får långhelg, Presidents day...Härligt!

Nä nu ska jag ta och skriva ut lite listor så jag kan sätta fart när jag kommer hem! :) Lite bilder på maten får jag ju lägga upp också ;)





Ha en fin Fredag (kväll)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar