torsdag 21 februari 2013

Torsdag och jo snö har vi :)

Snöar fortfarande dessutom :D

Funderar redan på huruvida jag ska ställa in min medverkan på IKEA mötet i kväll - trafiken är ju förjävlig i vanliga fall - än värre när det snöat...

Jag får se....

Idag måste jag verkligen jobba på lite annars har jag inget jag måste göra under dagen...Imorgon blir det jobb igen så får fokusera idag...Igår fick jag färdigt mina skattesaker, men inte så mycket jobbat ;) Ska jag skippa Ikea så måste jag skriva ihop ett mail med Svenska Påsktraditioner så dom har en Äkta svenskas input på det hela! Nu när Pernilla hoppat av så är jag den enda riktiga svenskan i gruppen, vi har lite halvsvenska och wannabe svenskar men....Gäller att tänka till så jag får med allt!

Gårdagen så åkte jag iväg till Kohl´s och Target, jag hatar verkligen att shoppa när jag måste shoppa :D Ville ha en ny gratängform, då den gamla sprack - IKEA.....Men nä dom hade inte nån jag ville ha, dom som var ok var Bobby Flays men den kostade typ 70 dollar och var inte perfekt! Så det slutade med ett par nya tofflor till mig och en piké tröja till Brad, orsaken till jagvar tvungen att shoppa var att vi hade Kohl´s cash och det var sista dagen för 20% ...dessutom fick jag ett presentkort från mina chefer som jag ville använda:) så totalt kostade min shopping 16 dollar - vi sparade 60dollar :D Dyra tofflor...

Det hela tog ju mycket längre tid än vad jag tänkt...kom hem och var tvungen att prata med min goa Fiddsing, då han tycker jag inte är online så ofta längre...sen så började pilla med skattesakerna och vipps så var Brad hemma och han satte igång med matlagningen - blev riktigt gott men tog tid :D Vi åt och sen kollade vi ett avsnitt av Americas Worst Cooks, så roligt!!! Sen somnade Brad och jag kollade nyheter och lite annat kul :) Snön föll kontinuerligt så Brad hoppades på Snowday....Men nä...

Nja så mycket annat kul hände inte och händer inte så...Just nu ligger min hund och snarkar på min arm och vi har det riktigt mysigt med brasan i full el-eld :D och snön som fortfarande faller...hur ska man kunna resa sig upp härifrån??? :D

Tack för tipsen igår, tror jag anammar dom alla :D

Lite bilder...ha en fin Torsdag (Kväll)






solen försöker komma igenom snö molnen - snöflingorna syns tyvärr inte men såg riktigt häftigt ut :D

Mina nya tofflor -orginal pris: 65 dollar - totalpris: 8 :D




2 kommentarer:

  1. Jag skulle inte aka till IKEA, det ar massa sno pa vagarna har. Hor av dig nar du tankte aka sa kan jag kolla ut genom fonstret, sitter ju precis vid 25an.

    SvaraRadera
  2. Perfekt :) Har precis skickat iväg ett mail med min input så har jag medverkat utan att åka dit - om jag nu inte åker då:) Jag skickar ett sms vid 16 tiden och kollar läget,tack vännen!!!

    SvaraRadera