måndag 25 februari 2013

Måndag och vi överlevde stormen :)

Det snöade verkligen hela dagen, blåste gjorde det också så överallt är det drivor av snö. På vissa ställen är det minst 30-40 cm pg a drivorna annars kom det nog kanske 12-13 cm?!?!

Så gårdagen var ju sådär spännande, eller jo det var den ju på sitt sätt -bara se snön öka på i sån takt är ju ganska spännande :) Men nä jag och Bode vi gjorde inte mycket vi...Jag slängde i en tvätt, så det kändes som jag gjorde nåt annars var jag mest lat hela dagen och Bode han verkade inte vilja gå utanför dörren han heller så vi låg på soffan och kollade på tv ;) Fast vid 15 tiden så började han bli lite smågalen så då pallrade jag på mig kläder och snowboots...öppnade garaget och började skotta snö! Jag skottade enbart en gång ner för garageuppfarten och sen hela trotoaren...som tillhör vårt hus ( man får böter om man inte skottar den ) Min rygg är ju sådär glad över sånt jobb så Svärfar kommer och fixar resten nu på morgonen :) Jag sa det att nä jag klarar mig ingen fara, men nä - han kommer och fixar :D Ja ja, jag klagar inte .....Efter vi skottat så gav vi oss iväg, tänkte det att vi tar bara en kort promenad då snön yrde och det var allmänt otrevligt där ute - så runt skolan blir bra...vad jag insåg kort efter vi börjat gå var att nä det var inte skottat nånstans, så snön räckte mig upp till knävecken på vissa ställen :) Så den där korta promenaden kändes som en lång hike - pölsade genom tung snö medans min spralliga hund mest kunde flyga ovanför, orättvist :D Vi kom hem och satte oss ner under en filt - sen fick Bode middag medans jag tittade på ja gissa...Food Network :D

Jag värmde upp lite rester till middag och varvade Oscarsgalan, nyheterna och lite home improvement program :) Sen var det liksom kväll och dags o sova :D Sicken dag...

Idag skulle jag vart på seniorcenter, men det blir ingen lunch idag pga snön...så nu kl 9 ska jag ringa Chef Brad och kolla huruvida mitt jobb där i eftermiddag (hans Pappa ) är ett intro möte eller jobbjobb....Ska ju träffa Anna-Karin i eftermiddag egentligen plus att jag måste ordna för Bode om det är jobb-jobb som gäller :) Vi får se...Jag får kolla med AK om hon kan tänka sig en eftermiddagsträff imorgon i värsta fall...måste ju hämta Brad vid skolan vid 19 snåret, men det är liksom änna på vägen så skulle kunna funka......Löser sig nog :D

Annars idag nu när jag fick extra tid på förmiddagen så ska jag försöka sitta nån timme eller två med MG och eventuellt fixa min garderob för det fick jag inte gjort igår :D Och såklart motionera lite med snöskyffeln här på baksidan, redan försökt få bort snön från själva golvet och möblerna och en liten gång så man kan gå ut genom grinden :) Men Däcket måste skottas och där är det mycket snö :D



Front Porch fönster...under tak :)



Däcket....

Under tak.....

Så här såg det ut när vi komtillbaks från vår promenad igår, bakom skjulet :D



Kl 06.30 imorse.....-17 grader

Vackert när solen kom fram:)

Kolla drivorna :D

Bode kände sig lite mer sugen på att spatsera där ute idag :D

Nä nu ska jag ta och gå och ringa chefen...bara ett möte idag bra...nu ska jag kolla med AK vad som funkar bäst också ;) Och gå ut o skotta däcket, sen frukost ja men detblir nog bra detta:D

Ha en fin Måndag (kväll)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar