onsdag 13 februari 2013

Onsdag, lite snuvig är jag men fortfarande inte döende :D

Verkar bara fått en liten snuva - väldigt tacksamt då stackars Brad vart så jättedålig...Igår verkade han må lite bättre när han kom hem...ville till och med ta Bode på hans promenad! Han ville ha Tacos till middag så det fick han...Idag på morgonen så verkade han mycket bättre!!!

Gårdagen spenderade jag med mina galna gamlingar, sen MG jobb...Bob och Dorothy var inte glada på varandra igår, så mestadels försökte jag bara vara en äktenskaps rågivare och medlare :D Bob är så upprörd och Dorothy retas...jösses :) Det blir bara mer och mer tydligt att man går tillbaks i tiden när man blir äldre, det är som att ha med tonåringar att göra :D Jag åkte hem och satte mig vid datorn och fick gjort det jag ville - kalas! Nu kan jag påbörja fas 2 :D Det är väldigt skönt att ha den typen av jobb vid sidan av gamlingarna!!

Igår så åkte en hel del av tjejerna ner till Parker och Anna´s café - Fika :) Semlor på menyn...Jag funderade länge och väl på det men behövde verkligen få jobbat undan och dessutom ta hand om maken :) Men dom verkade ha riktigt trevligt, kolla in Linnéas fina bilder - Anna borde köpa och använda bilderna och använda dom som reklam : http://linneaiusa.com/2013/02/12/seeeemmmmloooooorrrr/- hade jag inte redan känt till stället som svensk så hade jag definitivt åkt dit efter att ha sett bilderna :) Snyggt Linnéa!

Idag blir det jobb hela dagen, ska försöka hinna iväg till Walmart också - vi får se! Imorgon blir det städning och matlagning av hög kaliber - Morföräldrarna från Alamosa kommer på middag :D Dom har som sagt var inte vart här sen alla förändringar så måste ju visa det från sin bästa sida...Har ju inte riktigt haft tid med att hålla i ordning pga allt jobbande, så krävs en smärre uppfräschning! Så imorgon blir det Pannbiff fixande och städning, nån timme eller två med jobb kanske det får bli också....Vi får se vad vi hinner med, måste iväg på en avskedsfrukost för Ellie på seniorcenter på morgonen imorgon också ...Hon har skött VOA - Volunteers of America - luncherna m.m under dom senaste 8 åren så hon ska firas av ordentligt!! Jag älskar Ellie, jag har lite tur dock för hon har signat upp sig för lite jobb för Visiting Angels och vi har redan bestämt att ha en Happy Hour :D

Nu när jag tänker på det så får jag nog  ta Walmart imorgon efter Ellie festen och bara jobba på idag :)  Hur ska man annars hinna med liksom!??

Måste försöka få ordning på mina skatte saker för 2012 också - har ingen större lust med att behöva tampas med CSN igen nästa år :D Så tänkte försöka få mina saker klart i veckan så vi kan boka tid med Brittany så snart det går...Brad brukar ha sina grejer hyfsat klara så bara jag som måste leta upp alla kvitton m.m . Kan ju inte göra avdrag på företaget utan allt sånt :D

Vi börjar planera inför sommaren och annat också, måste snart boka biljetter - blev ju en extra Europa resa då vi ska på bröllop i England nu i mars, så får verkligen försöka hitta bra priser! Till skillnad från tidigare så kommer inte Brad att åka med till Sverige så länge i år...på gott och ont! Jag får mer tid att bara hänga utan dåligt samvete - men när vi har ledigt så har vi det som allra bäst så förlorar ju lite av det...Får anstränga oss lite mer i år helt enkelt :D

Nä nu är klockan 8 dags att sätta fart :D

Ha en Fin Onsdag (kväll)





2 kommentarer:

  1. Tack snälla! Du, jag är ledsen för din dam, men glad för hennes skulle som fick ha dig och din hjälp i slutet av livet!

    SvaraRadera