måndag 18 februari 2013

Extra söndag...:) Presidents Day

Ja men denna helgen var väl sådär :) Några härliga promenader har det blivit men inte så mycket annat kul som hänt! Brad har uppenbarligen inte vart riktigt frisk, somnat på soffan vid typ kl 19 både lördag och söndag - Igår fanns det ju inget kul att titta på på tv för mig heller så blev maraton av House Hunters båda kvällarna...Känns lite som ett slöseri med helgen, önskar jag hade planerat nåt, nu så här i efterhand! Well well...

Idag så ska vi ta en promenad om nån timme, sen ska vi åka till Orchard för lunch på Cheeky Monk innan Brad ska klippa sig och jag titta i nån kul affär eller två! Hem efter det och sen ska jag åka in till stan för årets första SWEA möte, ska bli riktigt kul! I år har vi massa nya styrelse medlemmar, så det ska bli roligt att lära känna lite nya människor igen!!

Jag åkte och handlade lite saker på Walmart igår - det var rena kaoset där - saknar Football Sunday så man kan gå omkring nästan själv :D Jag fick köpt ett litet Växthus - för att föda upp mina plantor! Min ena Planteringslåda ska bli en Peppar Orgie :D Både Paprika av olika modeller och olika Peppar frukter, Jalapenos, Habaneros och Rellenos - ska försöka hitta Röd Chilifrukt också! Såna här saker växer som skjutton här - torrt och varmt!! Dom ska planteras ca 8 veckor innan uteplantering i Maj - spännande värre!

Vinden har vart hemsk här dom sista dagarna, igår så var det 16.5 plusgrader men med vinden så kändes det inte så varmt! När vinden höll sig borta var det fantastiskt men nä usch!

Vi åt Grillad Hamsteak, typ Kassler med grönsaker och ris till middag och sen som sagt så hände det inte mycket!

Nä nu ska jag gå och göra mig i ordning så vi kan åka iväg på promenad sen!

Ha en fin Måndag (kväll) Happy Presidents Day :D

Så här ser Bode ut när han tycker det är dags för middag :



Vinden gjorde så våra Fiskar betedde sig underligt - Kannibalism som Ruth sa :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar