fredag 22 februari 2013

Fredag....

Jaha det var denna veckan det...Det är så konstigt här, man hinner med massa konstiga saker men inget av det man tänkt??!! Förstår inte riktigt faktiskt...Är det så att jag är så van vid att ha ett schema så det här med eget schema eller ansvar inte kommer naturligt? Jag har alltid sett mig själv som ganska diciplinerad och gillar att se resultat...Inte nu längre! Eller är det bara så att jag är diciplinerad och så enbart när jag gör nåt jag tycker är roligt??? Ganska intressant det här med att flytta och inte bara kunna följa mallen längre :) Man lär liksom känna sig själv som man faktiskt är, utan att ha chefer och kollegor som ser till att man följer plan!!! Vilket betyder: Jag är fruktansvärt lätt distraherad och inte alls så fokuserad och bra som jag trodde :D:D:D Om min hund vill leka när jag sitter och jobbar så visst fan går jag och leker:) Ringer nån på skype eller chattar på nån av mina chatter, jo visst fan pratar jag isället för att jobba på...Jag kan ju alltid fortstätta sen...det är ju där problemet ligger, när jag väl tappat fokus är det så gott som omöjligt för mig att hitta tillbaks, om det inte är nåt  jättekul jag håller på med då....Just nu innebär mitt MG jobb, pricka av artiklar manuellt så jag kan lägga in de som är nya i systemet - Alltså skittråkigt, Alltså omöjligt att sitta och få det gjort, när man är som jag då :)

Igår så skulle jag få gjort så mycket med dessa artiklar, men min hund hade inget tålamod för att sitta bredvid och ta det lugnt, han är vädergalen!!! Så när det som igår snöar hela dagen...då hoppar han omkring och slänger upp tassarna på ens axlar, tuggar på ens kläder och skor - ja allt för att få din uppmärksamhet...JAg fick helt enkelt ta på mig och gå ut och kasta bollar och snöbollar till honom, i tron att det skulle lugna ner honom...Jag lyckades sträcka en muskel i ryggen då jag sparkade på en boll utan luft i...ont gör det, men ingen fara med det...tror jag :) Sen gick jag in och försökte börja jobba igen...men nä det gick inte för sig, utan totalt galen! Jaha så jag gick ut och kastade mer snöbollar och dylikt...hjälpte inte! Så när klockan var 15.30 så tog jag på mig snö kläderna och gick på promenad med hundfan - han var helt galen och jag fick slita och skälla på honom, åtminstone dom första 15minutrarna - sen var han helt slut! Kalas tänkte jag, nu kan han ta det lite lugnt ett tag när vi kommer hem - HA! Trodde jag, nä då hoppade han på mig, satte tassarna på huvudet på mig, och var allmänt odräglig, för han vill ju ha sin mat efter sin promenad :) Så jag spenderade en halvtimme med försök att uppfostra den jäkeln - till slut gav han upp, i en kvart :) Så fick han sin mat! Så nä inget vettigt fick jag gjort igår alls...Brad hade konferens efter skolan så han var inte hemma förrän åtta...själv skulle jag vart på möte på IKEA men vädret var alldeles för ostadigt och jag ville inte sitta fast på motorvägen i timmar så istället skrev jag ihop ett Påsk - info mail och skickade iväg, det kanske var lite vettigt :)

Brad åker ju iväg imorgon, till Colorado Springs för State Deca tävlingar, han kommer hem på Tisdag kväll först - så nu håller jag tummarna för att vädret ska hålla sig vettigt så jag inte behöver handskas med en snögalen hund hela tiden :) Imorgon ska jag jobba på Senior Center mellan 12 och 14 sen får jag direkt hem och köra Brad till skolan, sen ska jag spendera kvällen med Michelle, Isabella har en sleepover så jag håller sällskap :) Söndag ska jag gå på Mässa, Linnéa och Garden Girl ställer ut ganska nära här så jag plockar upp svärmor och så åker vi dit:D Kvällen ska spenderas ätandes rester med godis till efterrätt och Oscarsgalan, tror jag :D

Idag blir det Bob och Dorothy...puh får se hur dom verkar idag :D Sen ska jag försöka få en tid hos Dr Gina så hon kan se till så ryggen inte fastnar eller nåt :) Bäst att vara lite försiktig efter förra slängen... Ta med Bode och ta honom till Hundparken efteråt...sen hem och börja fixa med middag, Kish kommer över så vi kan planera och eventuellt boka våra Sverige Resor till sommaren :D Och om hund och diciplin tillåter - jobba någon timme eller två :D

Nä nu får jag sätta fart här...

Ha en fin Fredag (kväll)

Så här ser min hund ut när han ger upp - fören liten stund :D


Så här låg vi i 10 minuter igår innan han började bli galen, sen...


hörde vi nåt....och sen




Var det hoppa omkring i snön som en galenpanna som gällde :D






Morgonens soluppgång:)

2 kommentarer:

  1. Allt för dig :) Nä men det blir ju ett jätteroligt söndags nöje ju :D Puss på dig

    SvaraRadera