torsdag 7 februari 2013

Torsdag morgon...

Jag sov gott i natt :D Jag förberedde mig väl innan sänggående...2 Treo, ett Näspiller stort glas vatten - Jag la mig och tog inte allt för lång tid innan jag sov gott! Brad låg kvar i morse så näspillret måste ju hjälpt också! :D Igår kunde jag inte somna för jag tyckte jag hörde massa ljud...Mamma läs inte följande :)

Vår granne...Alla som vart här känner ju Ronnie...En Steroid pumpad tjur med en stor familj! Vi har ett bra grann förhållande med denna man så han stör oss inte direkt...I helgen så tittade vi ut genom fönstret och utanför står det 5 polisbilar, ett par civila och ett gäng målade bilar! Spännande värre, jag smög ut och kollade in i grannhuset från vår altan - jo då Ronnie var eskorterad runt i huset av en Polis! Va fasen har han nu gjort tänkte vi...Tänkte väl inte så mycket mer på det hela, förutom att jag påpekade att jag inte sett Ronnie på ett par veckor! Brad tog Bode på promenad i Måndags och träffar granne nr 2 Harold, som berättar att det var en Drugbust hos Ronnie, och att Ronnie har en restraining order, får alltså inte komma närmre sitt hus än 100 Yards! Ok, varför restraining order undrar man ju genast! Inget bra svar på det :) Tills igår då Granne nr 3, Randy, kommer förbi, han är en fd polis själv! Jo Ronnie hade kommit efter sin Fru med Pistol - under påverkan av droger såklart!! Så nu måste vi hålla kollen så vi inte ser honom, eller om han försöker ta sig in via vår trädgård m.m då måste vi ringa polisen med en gång!!! Men va fan...Ronnie på droger vill man ju inte tampas med som jag känner :D Fördel nr 1: Ronnie är stor som en tjur, han kan alltså inte ta sig in via hunddörren - Fördel nr 2: Han gillar verkligen Brad, mig bryr han sig inte direkt om alls - Fördel nr 3: han älskar hundar och skulle aldrig ge sig på en hund...Nackdel nr 1-100: Jag tror nu att varenda ljud jag hör är Ronnie som försöker ta sig in till sitt hus via oss och ska råka skjuta oss då han trillar för han är en klumpig steroidstinn tjur som inte tränat tillräckligt ihop med sina piller så han är mer fet än muskulös alltså Muskelös :D

Så mamma nu kan du läsa igen :D

Gårdagen...Jag åkte iväg till mitt nya par vid 9.30 - man var efterlängtad, trevligt :) Fick lite ordning på konfunderingarna från förra veckan...Jo Dorothy ville ju att jag skulle komma minst 2 gånger per vecka, en i början och en i slutet i varje fall, för hon vill ha dammsuget :D Ok sa jag, men det går nog bra för tillfället i varje fall, så eventuellt blir det tis eller ons och fredag med 2 timmar per gång, eventuellt en dag med mer då ärenden måste göras :D Gubben Bob är ju som sagt en riktig sötnos, inte alls så stygg som han låter :) Vi åkte till King Soopers och handlade lite, hämtade lite medicin och sen hem igen, Jag fixade lite brunch och sen skulle jag dammsuga av golven...Telefonen ringde och det var nån från ett av kortföretagen som ville ha pengar :) Han började kalla den stackarn massa namn och skrek jäkla invandrare som inte fattar engelska och en hel del Fuck och  grejer, jag skrattade så jag nästan kissade på mig :) När jag var klar hos Bob och Dorothy så hade jag ett missat samtal, hade såklart glömt att avboka kiropraktorn ändå...så bokade om det till eftermiddagen :) Ringde cheferna som ville jag skulle komma in en sväng så var bara att ge sig iväg efter en snabb sväng hem! Vägen förbi svärföräldrarna på vägen hem och vips så var kl 16 - jag stannade till vid government building och tog en kort prommis med Bode, det började regna - usch vad är det där våta från himlen för nåt???? Sånt ser vi inte ofta här :) Brad var iväg och visade sin lägenhet så var inte hemma förrän ca 18 - vi åt lite kyckling och stekt ris till middag och sen satt vi framför tv´n - Brad gick upp o la sig ganska tidigt så jag kollade 3 avsnitt av CSI innan jag gick o la mig!

Idag ska jag göra färdig MG tänkte jag, men måste iväg ganska tidigt i eftermiddag så får fixa det jag inte hinner imorgon eller lördag :) Har lovat att ha det klart tills på Måndag så pressure is on :D Jag måste iväg till Petsmart, Bode har klåda i öronen och vi får fixa nåt medel, dessutom ska han ju få plocka ut sin födelsedags present ( petsmart skickade en kupong ) sen ska jag lämna av honom hos Svärisarna medans jag ska åka in till stan och träffa mina tjejer en sväng, vi ska kolla in en lokal inför vårat Swea möte men passar på att mysa samtidigt :D Sen får vi se om jag plockar upp honom på vägen hem eller om jag låter honom stanna över natten! Ska åka direkt till svärisarna efter jobbet imorgon också - Costco, äntligen!!! Brad har Föräldra samtal i skolan ikväll så lär inte vara hemma förrän ganska sent så han kan inte hämta hem honom!!! Vi får se :)

Nä nu ska jag ta och sätta fart så jag kanske hinner bli klar idag :)

Morgonhimlen måste jag ju lägga upp också

Ha en underbar Torsdag (kväll)

2 kommentarer:

  1. Hunters öron kliade massa och han hade Earmites! Fick medicine och det hjälpte DIREKT.

    Du grannen - iiiik! Skulle INTE vilja brottas med honom mitt i natten, speciellt inte om han har PISTOL!!!

    SvaraRadera
  2. Jag köpte Earmite medel häromdagen, tror Brad använde för lite så nu pumpade jag i honom typ 8 droppar i varje öra, verkade hjälpa ganska omgående...tack för tipset :D

    Grannen är galen!!!!!!!!! Finns inget som skrämmer mig mer än Människor på droger med pistol...endera saken för sig kan jag överleva, men inte den kombinationen tack!!!! Hua!!!

    SvaraRadera