onsdag 27 februari 2013

Onsdag morgon...

Det kom en konstig efter-storm igår, vi fick det ganska lugnt men i vissa områden...

Jag fick smaka på det lite på eftermiddagen, naturligtvis under min promenad med Bode :) Det blåste snö över gång och bilvägar, som små mini tornados...regnblandad issnö som piskade mig i ansiktet - härligt!! Fördelen var...inga människor var dumma nog att gå ut och gå i det så det var bara jag och Bode :D Vi åkte till Government building, där vi brukar gå på helgerna - helt tomt :) Vi började gå och Bode var exalterad, hans promenader har ju vart lite begränsade pga all snö här! Han fick syn på några änder i en damm, och satte fart - han brukar ju aldrig hinna ikapp dom så när han kände att han hade chansen så jäklar då fanns det inget stopp på honom - Mitt desperata skrik Bodeeeeeeeeeeeeeeeee hörde han inte utan sprang ut på den förbannade dammen, den var inte genomfryst utan poff säger det och min bebis står upp till magen under vatten och med is runt omkring, mitt i dammen dessutom - hua vilken skräck! Jag som aldrig springer sprang som en gasell, tja kanske inte lika graciöst som en gasell men ni förstår, över ett snötäckt fält och ställer mig nere vid damm banken, fötterna blöta såklart...Shit, går jag i där så kommer vi båda att bli fast typ för alltid...så jag fick börja peppa Bode...Kom igen gubben du kan göra det, han tittade på mig som men kom och lyft upp mig då...det går inte Bode kom igen du kan göra det...och hej o hå, han försökte hoppa upp på isen, som naturligtvis gav vika under honom igen...jag fortsatte peppa och då kom hans "springa omkring på isen träning" in och bevisade sig nyttigt...han satte klorna i isen där det var lite tjockare och drog sig upp lite mer försiktigt, tipptappade över en bit och började springa - isen lät som den gick sönder varje steg han tog men ta mig fan - han kom upp :) Puh!!! Vi hade ju inte gått så långt när detta hände så det var ju bara fortsätta gå ...för varje meter vi gick så blev vinden värre och snö is piskandet blev sååå illa...men vi fortsatte gå...Bode behövde ju få upp värmen, jag med för den delen, så det blev en halvtimme till...Sen var vi trötta och kalla och åkte hem...Väl hemma så hämtade jag posten - Avslag från CSN, vi kan inte beräkna om ditt årsbelopp efter inkomst för 2013 då du inte skickat in IRS pappren vi bett om, intyg från en auktoriserad revisor och pappren som IRS fått duger inte och jag har ju för fan inte bett om att få beloppet omräknat efter inkomst, jag har överklagat rest och straffbelopp för 2011  - JÄVLA FANSKAPS IDOTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu börjar den där önskan av att bli laglös komma igen...Dom är ju för fan helt hopplösa, helt utan tankeverksamhet att försöka hjälpa till och visa lite vett och försök till assistans - för att liksom se till att man har låntagare som vill göra rätt för sig - Tro fan att utlandssvenskar skiter i att betala och dom förlorar miljardbelopp - FÖRBANNADE IDIOTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR! CSN - ANSTÄLL LITE PERSONER MED HJÄRNA - FAST DET ÄR KLART VEM FAN MED HJÄRNA SKULLE VILJA JOBBA DÄR MED MASSA IDIOTER?????!!!!!! Så, nu känns det bättre!

Jag fick ju skriva ett svar till dom med en gång så var lite sen att komma iväg in till stan och Anna-Karin men blev bara en kvart sen eller så...Vi  gick till Old Chicago och åt lite mat och drack 2 öl innan det var dags för mig att åka och hämta Brad vid skolan! Mysigt och bra! Perfekt för det tog bara 15 minuter till Brads skola ifrån stan :) Fantastiskt bra planerat av mig :D

Idag blir det stressigt...ska iväg och jobba nu snart! först 3 timmar med Stroke Dick och sen direkt till chefens pappa och jobba hela eftermiddagen där ...hemma kanske 17.30 - blir nog bra :)

Nä får ta mig skjutton sätta fart här, känner mig stressad :)

Ha en fin Onsdag (kväll)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar