söndag 24 februari 2013

Snöstorm Söndag :)

Min telefon har skrikit  hela natten - Severe alert : Blizzard Warning in your area, avoid traveling!!!!!! Oh my...Kanske jag får vara vettig och stanna hemma??!!! Har inte bestämt mig ännu, vill ju hålla stackars Linnéa sällskap lite på hennes tråkiga och antagligen tomma mässa idag...Men å andra sidan som det är just nu, med snö som bara faller och vindar som bara blir starkare så är det kanske löjligt att ge sig ut på vägarna om man inte måste.....jag ska avvakta lite innan jag bestämmer mig...

Först o främst måste jag få väckt min myspisiga hund som ligger här och gottar sig, ta på mig massa kläder och snowboots och ge mig iväg på en promenad - känns som varken han eller jag är så sugna just nu dock :D:D:D I vanliga fall så brukar han störa mig tills jag ger upp och vi går,men inte idag...han tittar upp och ut...sen lägger han sig tillrätta igen och snarkar vidare :D:D:D


Snowday - Snuggleday  :D
Ja vi får se vad dagen ger helt enkelt :)

Gårdagen...vi tog en lång promenad på morgonen, kom hem åt frukost,sen duschade jag och åkte till Seniorcenter, jobbade till 14 sen åkte jag hem, plockade upp Brad och körde honom till skolan och till väntande elever och buss...Åkte hem och jag o Bode slängde oss på soffan en stund...sen kom Kish och hämtade sitt kvarglömda nyckelkort till jobbet...jag åt lite mat, fick med en matlåda från Spagetti Luncheon - Åh jag lärde mig nåt nytt igår, som förklarar en del av mina  konfunderingar ibland...När dom säger Spagetti här så betyder det - Spagetti och sås!!!!??!! Enbart spagetti hade blivit Spagetti Noodles?!?! Va!!?? Jaha ja...nu förstår jag bättre :D Skumma människor...så när dom säger Noodles så betyder inte det Ramen snabb noodles utan Spagetti eller annan pasta, så jäkla skumma dom är :D

Vi kollade på lite mer tv, Houshunters Renovations... sen tog jag bilen över till Michelle!!!!! Då är man amerikaniserad, men snöstormen var ju på väg och jag tänkte inte stanna så länge ändå :D Hon mådde inte helt hundra och jag var förbannat trött så vi stannade bara 2 timmar, och jag drack en hel öl - sicken Lördag kväll :D Vi kom hem och vi la oss till rätta framför tv´n igen- jag drack nästan en hel öl till och en näve svenskt godis ! Jag vaknade på soffan vid 1 på natten och ingen Bode, nä han har blivit en stor kille och hade gått upp och lagt sig på sängen i gästrummet :D:D:D:D

Vi gick o la oss och Bode låg kvar på sin säng på golvet?!?! Va fasen...när jag vill att han ska ligga bredvid i sängen så nä...Det bevisar min tanke om att han bara ligger i vår säng pg a att han blir avundsjuk och vill ligga imellan oss :D Han kom upp och la sig nån gång på morgonkvisten men vi gick inte upp förrän kl var 7 ...Nu är klockan snart 9 och vi har inte vart på promenad och inte rört oss ifrån soffan, eller jo jag har ju vart och fyllt på mitt kaffe och så men....Tittar ut och snön faller fortfarande och vinden är påtagligt starkare...Dags att bestämma sig för dagen nu kanske...

Jeezzz jag tittar ut och det är nu man känner att det här med hund är rätt jobbigt asså...jag måste ju ta med honom på promenad, eller??!! :D Får se om jag kan hitta några Goggles i Brads skidlåda :D Här snackar vi om att pallra på sig allt möjligt, kommer inte kunna se  10 meter framför mig...kanske jag fattade mitt beslut för dagen just där, kan jag inte gå där ute så kanske man inte bör köra bil :)

Måste jag skotta där ute eller väntar man tills det slutat snöa?? Usch varför kommer såna här snöstormar alltid när Brad är borta :)

Så här ser det ut här utanför och jag kan säga att på en timme har det nog kommit 2-3cm mer snö :)

Ha en fin Söndag (kväll)

Det är inte dimma, det är snön som blåser ner från taket!!

Kl 08.00


Kl 09.00 - Kl åtta kunde man se Bode´s Tassavtryck i snön, dom är borta nu :D


2 kommentarer: